Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Edukacja włączająca w praktyce – konferencja z udziałem minister edukacji narodowej
Joanna Kluzik-Rostkowska wzięła tam udział w konferencji „Edukacja włączająca w praktyce”. Spotkanie zorganizował Dolnośląska Kurator Oświaty.
Jednym z podstawowych filarów edukacji włączającej jest odpowiednie przygotowanie nauczycieli i upowszechnianie wiedzy dotyczącej wspierania uczniów z niepełnosprawnościami w szkołach i przedszkolach ogólnodostępnych, najbliższych miejscu zamieszkania dziecka.
- Nauczyciel powinien patrzeć indywidualnie na dzieci, powinien nad nimi nadążać - powiedziała minister.
Polskie prawo oświatowe zapewnia możliwość kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi we wszystkich typach i rodzajach szkół. Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością może być zatem organizowane zarówno w szkołach ogólnodostępnych, integracyjnych, jak i specjalnych. Decyzję o wyborze szkoły podejmują rodzice.
Każde dziecko uczęszczające do przedszkola, szkoły lub placówki, powinno mieć zapewnione wsparcie w rozwoju i pomoc psychologiczno-pedagogiczną stosownie do jego potrzeb rozwojowych i edukacyjnych.
Cele te w odniesieniu do dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami realizowane są m.in. poprzez umożliwianie realizowania zindywidualizowanego procesu kształcenia, form i programów nauczania oraz zajęć rewalidacyjnych i pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Upowszechnianie i stopniowe wdrażanie dobrych praktyk wraz z rozwojem kompetencji nauczycielskich w zakresie włączania, sprawi, że szkolnictwo ogólnodostępne stanie się w pełni gotowe na przyjęcie wszystkich uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, otwarte na nowatorskie rozwiązania wychowawcze, rozwój dzieci w duchu tolerancji i zrozumienia – dodała Joanna Kluzik-Rostkowska.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2014/04/16
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe