Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy można zmienić język wiodący po I etapie edukacyjnym? Np. z języka niemieckiego na język angielski? Czy jest to zgodne z podstawą programową kształcenia ogólnego, dotyczącą nauczania języka obcego?
Przepisy prawa nie rozstrzygają takich kwestii, dlatego ważne są zasady wprowadzone w szkole np. zapisami statutowymi. Jeśli jednak brak jest odpowiednich rozwiązań w przepisach wewnątrzszkolnych (proponuję uzupełnić), należy pod uwagę wziąć najkorzystniejsze rozwiązanie dla dziecka. Należałoby przy podejmowaniu decyzji, odpowiedzieć na pytania: 1) na jakim poziomie nauczania jest dziecko z obu przedmiotów, 2) czy ma trudności w uczeniu się, 3) czy jest możliwe pokonanie przez dziecko ew. różnic programowych, 4) jakie będzie zaangażowanie rodziców w procesie tej zmiany.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy organ prowadzący szkoły ponadgimnazjalne z uwagi na niż demograficzny na mocy uchwały zarządu powiatu może zmniejszać liczbę oddziałów w poszczególnych szkołach? Jeśli tak to na jakiej podstawie prawnej? Czy zabierając w nierównej liczbie i zostawiając jednej na obecnej liczbie jest zgodne z prawem. Dziękuje za informacje.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaki jest ramowy tygodniowy plan nauczania w szkole podstawowej w klasach specjalnych dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam. Moje pytanie dotyczy organizacji zajęć religii w przedszkolu. Z żadnego aktu prawnego nie wynika wprost zasada, że należy je umieszczać wyłącznie przed lub po zajęciach realizujących podstawę programowa. W moim przedszkolu funkcjonuje kilka oddziałów realizujących tylko podstawę programową w wymiarze 5 godzin dziennie. Rodzice życzą sobie, aby ich dzieci uczestniczyły w zajęciach religii, a organizacyjnie nie ma możliwości prowadzenia ich poza podstawą. Rozporządzenie MEN z 14 kwietnia 1992 r. mówi o organizowaniu nauki religii w ramach planu zajęć przedszkolnych. Dla tych oddziałów plan zajęć realizowany jest w godzinach 8-13. Proszę o udzielenie jednoznacznej odpowiedzi na pytanie czy w tej sytuacji można organizować naukę religii w ramach podstawy programowej. Jeśli nie to z jakiego aktu prawnego wynika to wprost. Dodam, że katecheta zatrudniany jest zgodnie z KN, zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu po 30 i po 15 min, w zależności od wieku dzieci.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakim dokumentem zatwierdzić szkolny zestaw programów i podręczników?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole podstawowej mam 21 dzieci 6-letnich (oddział 5 godzinny). Wójt chce abym przyjęła dzieci 5-letnie. Czy mogę domagać się zatrudnienia pomocy do oddziału (choćby na pół etatu). Proszę o przepisy prawa. Dziękuję.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe