Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy osoba prowadząca niepubliczne przedszkole, pełniąca funkcje dyrektora i pobierająca wynagrodzenie z tego tytułu powinna podpisać jakąś stosowną umowę?
Nie jest konieczne podpisanie umowy. Z wpisu do ewidencji danych osoby prowadzącej i dyrektora wynika, że funkcje te sprawuje ta sama osoba (art. 82 ust. 2 pkt 1 i pkt 5 UoSO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nasza szkoła prowadzona jest przez stowarzyszenie. 31 sierpnia kończy się umowa zawarta z gminą na prowadzenie szkoły , w związku z tym mamy kilka pytań z tym związanych: 1. Do kogo powinna należeć inicjatywa zmierzająca do przedłużenia umowy- do gminy czy stowarzyszenia? 2. Co będzie się działo jeżeli umowa nie zostanie przedłużona? (Nauczyciele mają angaże ze szkołą, a nie ze stowarzyszeniem? 3. Czy gmina może z miesiąca na miesiąc zmieniać wysokość dotacji dla stowarzyszenia na prowadzenie szkoły?
(Umowa zawiera zapis, że wysokość dotacji jest równa wydatkom bieżącym ponoszonym przez gminę na prowadzenie szkół tego samego typu, gmina zmniejsza plany finansowe w prowadzonych przez siebie szkołach i proporcjonalnie zmniejsza dotację przekazywaną miesięcznie stowarzyszeniu co powoduje brak stabilności finansowej prowadzonej przez stowarzyszenie szkoły). 4. Czy możliwe jest wpisanie w umowie z gminą umownej kwoty dotacji np. 35 tys. miesięcznie? 5. Czy możliwe jest dotowanie przez gminę stowarzyszenia poza zawartą umową? (Np. dodatkowe środki na zakup opału).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do oddziału przedszkolnego uczęszcza dziecko 4l, które posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (afazja, niepełnosprawność ruchowa - niedowład kończyn). Jakie przydzielić zajęcia i jakie kwalifikacje powinni mieć nauczyciele specjaliści?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy kwestia ustalenia ilości godzin danego przedmiotu na Kwalifikacyjnych Kursach Zawodowych leży w gestii dyrektora szkoły? Mam tu na myśli sytuację przydzielenia większej liczby godzin języka obcego zawodowego niż to wynika z minimum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W JAKI SPOSÓB MOZNA ZMIENIC NAZWĘ INTERNAT MIEDZYSZKOLNY NA BURSA. JAKIE MUSZA BYC ZACHOWANE PROCEDURY PRAWNE. CHCIAŁAM ZAZNACZYC ZE JESTESMY SAMODZIELNA PLACÓWKA OD ROKU 2003 NA PODSTAWIE UCHWAŁY RADY POWIATU LECZ NAZWA ZOSTAŁA JAKO INTERNAT MIĘDZYSZKOLNY , NATOMIAST W RZECZYWISTOŚCI JESTESMY BURSĄ I OBOWIAZUJĄ NAS PRZEPISY PRAWA OSWIATOWEGO Z ZAKRESU BURSY.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zostały zarejestrowane 2 odrębne szkoły niepubliczne: podstawowa oraz liceum, prowadzone przez ten sam organ prowadzący tj. stowarzyszenie, mające tę samą nazwę własną i patronkę. Większość nauczycieli pracuje w obu szkołach jednocześnie i wszyscy tworzymy łącznie jedną współpracującą radę pedagogiczną. Odbywają się wspólne zebrania rady pedagogiczne tj. łącznie dla obu szkół w tym samym terminie. Skoro nie jest to zespół szkół, czy protokoły i uchwały rad pedagogicznych mogą być wspólne i nazwane uchwałami szkoły podstawowej i liceum podejmowanymi przez wspólną radę pedagogiczną? Czy też z tego samego spotkania powinny powstać odrębne dokumenty dla każdej ze szkół oddzielnie? Czy w drugim przypadku należy wyodrębnić 2 rady pedagogiczne i podczas głosowań prosić o podwójne głosowanie tych nauczycieli, którzy pracują w obu szkołach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe