Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Na jakiej podstawie ucznia gimnazjum z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim można zwolnić z nauki drugiego języka. Czy można?
Ramowy plan nauczania dla gimnazjum, w tym gimnazjum specjalnego, z wyjątkiem gimnazjum specjalnego dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, określa różne wymiary godzin nauczania języków obcych w gimnazjum: 1) dwa języki obce nowożytne - 450 godzin; 2) język obcy nowożytny w gimnazjum specjalnym i oddziale specjalnym dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim - 290 godzin. Oznacza to, że uczniowie z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim uczą się jednego języka obcego nowożytnego. Dyrektor nie zwalnia ucznia, ponieważ uczeń ten nie podlega takiemu obowiązkowi.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych, w szczególności załącznik nr 3.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W tym roku szkolnym uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym ze sprzężeniami kończy szkołę podstawową. Rodzice nie chcą oddać go do szkoły przysposabiającej do pracy, a chcą pozostawić w Ośrodku Rewalidacyjno -Wychowawczym, by realizował zajęcia przewidziane w rozporządzeniu o ORW (MEN poz.1606 rozdział 5 § 51.2). Czy ma taką możliwość?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy oświadczenie rodziców mówiące o tym, że wszelkie decyzje dotyczące dziecka (np. zgoda na wycieczkę, zgoda na zajęcia dodatkowe) może podejmować jedno z nich i jest to wyrażenie woli obojga rodziców - jest zgodne z prawem? Czy o sprawach wycieczek, wyjazdów, zajęć dodatkowych może decydować jeden rodzic, czy muszą być podpisy obojga rodziców?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Otrzymałam informacje z urzędu wraca inspektor do pracy w szkole. Jest to nauczyciel dyplomowany który od 1.09 204 roku przebywał na urlopie bezpłatnym. Kończy prace w urzędzie.Z dniem 1 lipca wraca do szkoły. Nadmieniam ze prze cały czas urlopu bezpłatnego nauczycielka ta była umieszczana w projekcie organizacyjnym a na jej miejsce zatrudniona jest osoba na zastępstwo. W związku z tym mam następujące zapytania:
1. Czy powracającej nauczyciele z urlopu bezpłatnego przysługuje urlop w wakacje.
2. Czy powinnam w związku z powrotem nauczycielki sporządzić aneks do projektu organizacyjnego 2009/10
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy do dnia 31.08.2020 r. rodzic nie musi do wniosku o nauczanie domowe dziecka załączyć opinii Poradni Psychologiczno-pedagogicznej (zgodnie z uregulowaniami prawa oświatowego z 1 czerwca 2020 r.)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy oligofrenopedagog z przygotowaniem pedagogicznym i psycholog z przygotowaniem pedagogicznym mogą prowadzić zajęcia w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka czy konieczne jest ukończenie studiów z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe