Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel na zajęcia dodatkowe - przygotowujące do sprawdzianu i egzaminu opracował program zajęć, a nie plan? Czy bez opinii nauczyciela, metodyka, braku wpisu w zestaw szkolnych programów nauczania nauczyciel może sobie samodzielnie realizować taki program? Jakie są podstawy prawne?
Nauczyciel powinien przedstawić dyrektorowi program nauczania do danych zajęć edukacyjnych także, gdy dotyczy zajęć dodatkowych lub ewentualnie realizuje treści nauczania wykraczające poza zakres treści nauczania ustalonych w podstawie programowej. Dyrektor najpierw zasięga opinii rady pedagogicznej, a następnie dopuszcza program do użytku i program wchodzi do szkolnego zestawu programów nauczania (art. 22a ust. 1, ust. 4, ust. 6 UoSO). Przepisy nie wymagają natomiast opinii nauczyciela – metodyka. Dyrektor powinien czuwać nad tym, aby nauczyciele przedstawiali programy nauczania (art. 39 ust. 3 UoSO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy osoby, które ukończyły 2-letnią zasadniczą szkołę zawodową mogą być przyjmowane do II klasy 3-letniego liceum ogólnokształcącego dla dorosłych (system zaoczny)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób( i czy w ogóle) uczeń ma poprawić ocenę niedostateczna na semestr z wf?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinien wyglądać arkusz obserwacji sposobu wykorzystywania godzin "karcianych"?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Prawo oświatowe Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Na jaką podstawę prawną trzeba się powołać we wniosku o dopuszczenie programu nauczania ogólnego do użytku w Branżowej szkole I stopnia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy rozporządzenia o pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Rozporządzenie z dnia 28 sierpnia 2017 zmienia rozporządzenie z dnia 30 kwietnia 2013. Zmiany dotyczą m. in. tytułu, mianowicie znika z tytułu publiczne przedszkole. Z treści rozporządzenia też usunięte są informacje dotyczące przedszkoli. Czy to oznacza, iż nie dotyczy ono już całkowicie przedszkola. Jeśli tak, to na jakiej podstawie organizować pomoc w przedszkolu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe