Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY



Komunikaty MEiN

Dystrybucja drugiej części Naszego Elementarza

Szanowni Państwo Dyrektorzy Szkół,
rozpoczęło się dostarczanie drugiej części podręcznika „Nasz Elementarz” w wersji standardowej. Najpóźniej do 31 października br. do szkół powinny dotrzeć zamówione egzemplarze. Od 18 października br. dostawca przesyłki będzie mógł odnotować fakt jej dostarczenia w aplikacji internetowej, a następnie Państwo, analogicznie jak podczas dostarczania pierwszej części, jesteście zobowiązani do potwierdzenia odbioru podręcznika ze wskazaniem liczby otrzymanych egzemplarzy.

Niezwłoczne potwierdzenie przez Państwa odbioru podręczników jest niezbędne i stanowi podstawę do uznania należności za wykonaną usługę oraz daje nam gwarancję dostarczenia do szkół „Naszego Elementarza” w terminie.

W przypadku braku dostępu do SIO prosimy o niezwłoczny kontakt z koordynatorem w kuratorium oświaty.

Jeżeli jeszcze przed otrzymaniem podręcznika stwierdzicie Państwo, że potrzebujecie ich więcej, niż zamówiliście Państwo w aplikacji, należy jak najszybciej skontaktować się z koordynatorem procesu dostarczania podręczników we właściwym terytorialnie kuratorium oświaty. Koordynator może wpłynąć na zwiększenie liczby podręczników, które zostaną Państwu dostarczone (jeśli jeszcze nie zostały wysłane przez dystrybutora) lub zaproponować złożenie zamówienia na brakujące podręczniki z rezerwy, będącej w jego dyspozycji. Jeżeli liczba brakujących podręczników nie przekracza dwóch egzemplarzy, możecie Państwo skorzystać z zapasu, który powstaje w Państwa szkole, w związku z zamówieniem dodatkowych dwóch egzemplarzy na każdy oddział, podobnie, jak w części pierwszej.

Jeżeli potrzeba pozyskania większej liczby podręczników zaistnieje już po dostarczeniu zamówienia do szkoły, musicie Państwo złożyć zamówienie na dodatkowe egzemplarze z rezerwy, będącej w dyspozycji kuratorium, które niezwłocznie je dostarczy.

W przypadku otrzymania większej liczby podręczników, niż Państwo zamówiliście, należy poinformować o tym fakcie koordynatora i ustalić z nim, czy dodatkowe egzemplarze mają pozostać w szkole (jeśli nadwyżka jest niewielka), czy może należy je przekazać innej szkole w tej samej gminie, czy też należy zwrócić je dostawcy (który powinien je odebrać) lub może odesłać do kuratorium.

Jeżeli wśród podręczników dostarczonych do szkół, znajdziecie Państwo egzemplarze wadliwe fabrycznie (wada fizyczna papieru uniemożliwiająca korzystanie z całości lub części podręcznika, zszycie jedną zszywką, brak zszywki, pomylona kolejność stron, brak stron, zszycie „do góry nogami”, rozmazany druk, itp.), należy je przekazać do koordynatora w kuratorium oświaty, który wymieni egzemplarz wadliwy na wolny od wad z rezerwy pozostającej w jego dyspozycji, lub zaproponuje skorzystanie z rezerwy dwóch podręczników na każdy oddział, które otrzymała szkoła. Liczbę wadliwych podręczników należy wpisać w aplikacji, opisując wadę.

Jeżeli natomiast dostarczone podręczniki będą nosiły ślady uszkodzenia podczas pakowania lub transportu, należy również zgłosić ten fakt koordynatorowi w kuratorium, który zobowiąże dostawcę do wymiany uszkodzonych podręczników na egzemplarze nieuszkodzone. Liczbę uszkodzonych podręczników należy wpisać w aplikacji, opisując powstałe uszkodzenie.

Uprzejmie informujemy, że dostarczanie podręczników zaadaptowanych do potrzeb uczniów niepełnosprawnych rozpocznie się w pierwszej połowie listopada br.

Tak jak w przypadku pierwszej części, otrzymacie Państwo przesyłkę od Uniwersytetu Warszawskiego zawierającą zaadaptowane podręczniki. Dla Państwa wygody zmieniono sposób potwierdzania ich odbioru – będzie się to odbywać, analogicznie jak w przypadku podręczników standardowych, za pomocą aplikacji, a nie jak dotychczas protokołów zdawczo-odbiorczych. Przypominamy, że potwierdzenia odbioru podręczników należy dokonać niezwłocznie po ich otrzymaniu, gdyż stanowi to podstawę do uznania należności za wykonaną usługę oraz daje nam gwarancję dostarczenia do szkół zaadaptowanych podręczników.

Jeśli otrzymacie Państwo niewłaściwą w stosunku do zamówionej liczbę zaadaptowanych podręczników lub będą one uszkodzone – prosimy o odnotowanie tego faktu w polu „Uwagi”. Wysyłka brakującej liczby nieuszkodzonych egzemplarzy nastąpi niezwłocznie po umieszczeniu tej informacji w aplikacji.

Przypominamy, że na stronie https://sio.men.gov.pl/dodatki/strefa/ znajdują się linki do instrukcji logowania do strefy oraz instrukcji zmiany hasła.

Szczegółowe instrukcje dotyczące wypełniania aplikacji znajdują się na portalu systemu informacji oświatowej (www.sio.men.gov.pl w zakładce Pomoc --> Instrukcje użytkownika --> Podręcznik). Gdyby instrukcje okazały się niewystarczające - w przypadku ewentualnych pytań technicznych prosimy o przesłanie zapytania na adres e-mail strefa@cie.men.gov.pl lub telefoniczny kontakt z infolinią systemu informacji oświatowej pod numerem (22) 34 74 322 (po zapowiedzi wybierz 2) funkcjonującą w dni robocze od 9:00 do 15:00.

W przypadku kontaktowania się za pośrednictwem poczty elektronicznej, prosimy o wpisanie w temacie maila: PROBLEM Z APLIKACJĄ DYSTRYBUCJA, a jeśli problem dotyczy braku możliwości zalogowania się do strefy o podanie w treści wiadomości numeru REGON szkoły, której dotyczy upoważnienie oraz imienia i nazwiska osoby, której dotyczy problem. Dane te pozwolą nam na szybszą weryfikację i rozwiązanie zgłaszanego problemu.

 

Z poważaniem,
Zespół ds. koordynowania działań związanych
ze zleceniem opracowania i wydania podręcznika przez MEN 

Data: 2014/10/17

 
Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT