Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Chcemy zmienić statut szkoły na nowy – jaka będzie podstawa prawna?
Zgodnie z art. 72 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 900 z późn. zm.) rada pedagogiczna przygotowuje projekt statutu szkoły lub placówki albo jego zmian i przedstawia do uchwalenia radzie szkoły lub placówki.
Pierwszy statut szkoły nadawany jest przez organ prowadzący, następnie rada szkoły i rada pedagogiczna może dokonywać zmian w statucie, ale nie uchwala nowego statutu. Dyrektor szkoły może powołać komisję, która zajmuje się pracą nad zmianami w statucie szkoły. Rada szkoły wprowadza wniosek rady pedagogicznej w sprawie zmian w statucie do porządku obrad rady szkoły. Rada szkoły podejmuje uchwałę wprowadzającą zmiany w statucie. Jeżeli w szkole nie funkcjonuje rada szkoły, zmiany w statucie opracowane przez komisję przyjmowane są przez radę pedagogiczną w formie uchwały.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W placówce niepublicznej typu OREW odbywa się edukacja przedszkolna. Ile jest godzin obowiązujących w edukacji przedszkolnej? Niepełnosprawność dzieci umiarkowana i znaczna.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób rada gminy ma stwierdzić przekształcenie 6-letniej szkoły podstawowej w zespole szkolno - przedszkolnym w 8-letnią szkołę podstawową? Taka uchwała ma być aktem założycielskim, ale czego - szkoły podstawowej czy zespołu? Statut nadajemy szkole podstawowej czy zespołowi?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem szkoły podstawowej i dwóch szkół filialnych. Nowa rada miejska wpadła na pomysł utworzenia zespołu szkolno - przedszkolnego czyli dołączą przedszkole. Jaka jest procedura tworzenia zespołu czy rodzice mają na to wpływ ? Ani nauczyciele ani rodzice nie chcą zespołu co możemy zrobić w takiej sytuacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Szanowni Państwo chciałem zapytać, czy w myśl obowiązujących przepisów w szkole podstawowej dla dorosłych, kształcącej młodzież w systemie OHP obowiązkowe jest wprowadzenie indeksów dla słuchaczy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy rejestrując niepubliczną placówkę oświatową w urzędzie gminy w treści jej oficjalnej nazwy musi być użyte słowo „niepubliczna"?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe