Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy § 20 ust.6 rozporządzenia z dnia 9 sierpnia 2017 r w sprawie zasad organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej dotyczy uczniów gimnazjum w szkole podstawowej / od 1.09.staliśmy się szkołą podstawową z klasami dotychczasowego gimnazjum/. Czy w naszym przypadku, zajęcia z pomocy w gimnazjum dla nauczycieli są płatne?
W szkole podstawowej obowiązują przepisy Rozporządzenia MEN z dnia 9 sierpnia 2017 w sprawie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 25 sierpnia 2017 poz, 1591). Natomiast dla gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej wydano Rozporządzenie MEN z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U z dnia 31 sierpnia 2017r., poz. 1643), które dostosowało do aktualnie obowiązujących zasad tzw. stare rozporządzenia MEN z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym. (Dz. U. poz. 532). Zatem od 1 września 2017r. pomoc psychologiczno-pedagogiczna organizowana jest we wszystkich istniejących szkołach w nowej formule.
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze realizują nauczyciele danego przedmiotu jako godziny płatne. Albo jako godziny ponadwymiarowe, jeśli nauczyciel realizuje obowiązkowe pensum w całości. Albo jako godziny uzupełniające niepełny wymiar pensum. Natomiast zajęcia specjalistyczne (korekcyjno-kompensacyjne, logopedyczne, rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne oraz inne zajęcia o charakterze terapeutycznym realizują specjaliści w ramach obowiązującego ich pensum.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczniowie naszej szkoły z klas II i III zostali zakwalifikowani do projektu "Umiem pływać". Raz w tygodniu wraz z wychowawcą wyjeżdżają na basen. Jedno dziecko, które ma rozpoznaną epilepsję nie bierze udziału w projekcie. Matka dziecka wyraża chęć i zgodę na udział syna w zajęciach na basenie. Przedłożyła zaświadczenie lekarskie, w którym lekarz neurolog nie stwierdza przeciwwskazań do zajęć na basenie pływackim. Mama ucznia deklaruje, że może jeździć z grupą na basen, aby pomóc przy sprawowaniu opieki nad swoim synem. Nie widzę przeciwwskazań, żeby dziecko brało udział w zajęciach. Czy rodzic może być obecny na tego typu zajęciach na basenie? Czy wychowawca klasy powinien także sprawować opiekę na basenie i pilnować uczniów, czy ten czas może spędzić w innym pomieszczeniu, np. kawiarni przy basenie. Pragnę dodać, że ratownicy nie życzą sobie obecności nauczycieli na basenie. Bardzo mi zależy na uzyskaniu odpowiedzi na pytanie dotyczące opieki sprawowanej przez wychowawców podczas pobytu na basenie - podstawa prawna.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel w szkole podstawowej ogólnodostępnej na podstawie przedstawionych poniżej ukończonych studiów posiada kwalifikacje do prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych?
A co jeśli nauczyciel posiada wymagane kwalifikacje: czy prowadzi ten rodzaj zajęć specjalistycznych u uczniami tylko w zakresie pierwszego etapu edukacyjnego?
Kwalifikacje nauczyciela:
• Dyplom ukończenia studiów magisterskich – Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z terapią pedagogiczną (2001 r.) (brak suplementu; na podstawie indeksu – 20 godz. – Terapii pedagogicznej);
• Ukończone Studia Podyplomowe: Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika – 2003 r.).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor przedszkola pracujący z dziećmi 8 godzin w tygodniu ma prawo do dodatku za wychowawstwo?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile dni wolnych może dać dyrektor SP w roku szkolnym 2017/2018 - 5, 6 czy 8 (w tym roku nie ma jeszcze egzaminu po SP)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy wychowawca klasy może wydrukować swoje nazwisko i imię na świadectwie ucznia, w rubryce wychowawca klasy (opiekun) nie podpisując go własnoręcznie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe