Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dyrektor gimnazjum publicznego może przyjąć do I klasy ucznia, który ukończył szkołę podstawową specjalną?(uczeń należy do obwodu szkoły)
Kształceniem specjalnym obejmuje się dzieci i młodzież niepełnosprawne, niedostosowane społecznie i zagrożone niedostosowaniem społecznym, wymagające stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy. Kształcenie to może być prowadzone w formie nauki odpowiednio w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych, przedszkolach i szkołach lub oddziałach integracyjnych, przedszkolach i szkołach lub oddziałach specjalnych. Przepisy prawa zezwalają na kształcenie tych dzieci w szkołach ogólnodostępnych.
Podstawa prawna: Ustawa o systemie oświaty z dnia 7.09.1991 r. (ze zm.), w szczególności art. 71b.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o przykład wniosku dyrektora składanego do organu prowadzącego o dofinansowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli w 2017r.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W statucie który opublikowaliście są błędy, m.in w zasadach oceniania przytaczacie Państwo nieaktualny zapis dotyczący możliwości niepromowania z powodu ocen z zachowania....
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy zgodności zapisu w WSO z rozporządzeniem w sprawie oceniania. Mamy w WSO zapis, iż Ocenę śródroczną ustala się na podstawie ocen cząstkowych z zastosowaniem systemu oceny ważonej. Mamy również określone wagi ocen w poszczególnych kategoriach, jednak nie mamy zapisu, że stosujemy średnią ważoną i mamy ją ukrytą w dzienniku elektronicznym (rodzic jej nie widzi).To nauczyciel wystawia ostatecznie ocenę u nas i średnia ważona może mu w tym pomóc, ale nie jest wyznacznikiem. Czy w związku z powyższym zapisem : Ocenę śródroczną ustala się na podstawie ocen cząstkowych z zastosowaniem systemu oceny ważonej, łamiemy prawo, bo nie stosujemy średniej ważonej? Czy ewentualna zmiana WSO wchodzi w grę w ciągu roku szkolnego, czy możemy system zmienić dopiero od września 2015 roku?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy ukończone studia podyplomowe z wychowania przedszkolnego i podyplomowe studia z przygotowania pedagogicznego oraz ukończony kurs kwalifikacyjny z zarządzania oświatą i stopień awansu nauczyciela kontraktowego dają możliwość zajmowania stanowiska dyrektora przedszkola niepublicznego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy ucznia w klasie I Szkoły Podstawowej można nie promować, gdy nie zna literek, nie umie głoskować i jest niedostosowane emocjonalnie do funkcjonowania w szkole?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe