Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy istnieje obowiązek niszczenia świadectw szkół już nieistniejących (np. Zasadniczej Szkoły Zawodowej dla Dorosłych). Jeśli tak, to na jakiej podstawie prawnej należy się oprzeć. I drugie pytanie z tym tematem związane - czy wystawiając duplikat dokumentu absolwentowi szkoły nieistniejącej należy to zrobić właśnie na 'starym' druku czy po prostu wypisać taki duplikat 'komputerowo' na 'zwykłej kartce papieru' zachowując układ oryginalnego druku?
Druki świadectwo szkolnych są drukami ścisłego zarachowania, dlatego są ewidencjonowane (§ 5 ust. 1 rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, Dz. U. z 2014 r., poz. 893), a zasady postępowania z takimi drukami określa każda jednostka oświatowa w swoich wewnętrznych regulacjach dotyczących postępowania z takimi drukami. Przepisy wprost nie określają obowiązku, ani sposobu zniszczenia zbędnych druków – jest to uzależnione od wewnętrznych procedur.
Duplikat świadectwa wydaje się na druku według wzoru obowiązującego w dniu wydania oryginału świadectwa. Na pierwszej stronie u góry należy umieścić wyraz "Duplikat", a na końcu dokumentu dodać wyrazy "oryginał podpisali" i wymienić nazwiska osób, które podpisały oryginał świadectwa lub stwierdzić nieczytelność podpisów oraz zamieścić datę wydania duplikatu i opatrzyć pieczęcią urzędową. Na duplikacie nie umieszcza się fotografii absolwenta. W przypadku likwidacji szkoły duplikat świadectwa szkolnego wydaje kurator oświaty, a szkoły publicznej prowadzonej przez osobę prawną lub fizyczną - organ jednostki samorządu terytorialnego (§ 22 ust. 5 i 8 ww. rozporządzenia MEN).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy zapis w Statucie szkoły o tym, że szczegółowe zasady oceniania znajdują się w Wewnątrzszkolnych zasadach oceniania- jest prawidłowy. czy można w Statucie zawrzeć rozdział: Szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego uczniów, a oprócz tego uchwalać osobny dokument zawierający szczegółowe warunki oceniania oraz przeprowadzania egzaminów klasyfikacyjnych, sprawdzających, poprawkowych?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy zmiany w statucie placówki uchwalone przez radę pedagogiczną musi zatwierdzić organ prowadzący?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o odpowiedź na pytanie czy RP musi podjąć uchwałę o zatwierdzeniu PROGRAMU PRZEDMIOTOWEGO dla ucznia zdolnego?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy jest ściśle określona liczba opiekunów na wycieczki szkolne?
- Procedura tworzenia i realizacji programu wychowawczego w szkole
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe