Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel, który ukończył kurs kwalifikacyjny z oligofrenopedagogiki, może prowadzić zajęcia rewalidacyjne lub z wczesnego wspomagania rozwoju?
Nie można stwierdzić, czy nauczyciel może prowadzić zajęcia rewalidacyjne. Na podstawie § 23 ust. 1 w zw. z § 15 ust. 3 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. z 2020 r., poz. 1289 ze zm.) kwalifikacje do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych posiada osoba, która ma kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły lub rodzaju placówki, określone w § 3 i § 4 rozporządzenia (w pytaniu nie podano żadnych informacji w tym zakresie), a ponadto ukończyła kurs kwalifikacyjny w zakresie nadającym kwalifikacje do pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną. Dyrektor musi więc zweryfikować posiadanie kwalifikacji do zajmowania stanowiska nauczyciela przedszkola, szkoły lub placówki, ponieważ bez nich samo ukończenie kursu kwalifikacyjnego z oligofrenopedagogiki jest niewystarczające.
Natomiast nauczyciel nie może prowadzić zajęć z wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Zgodnie z § 15 ust. 4 ww. rozporządzenia kwalifikacje do prowadzenia zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka posiada osoba, która: 1) ukończyła jednolite studia magisterskie lub studia pierwszego i drugiego stopnia na kierunku psychologia, studia na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna, w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub 2) ukończyła studia w zakresie fizjoterapii, rehabilitacji ruchowej lub terapii pedagogicznej oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub 3) ukończyła jednolite studia magisterskie lub studia pierwszego i drugiego stopnia na kierunku psychologia, studia na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna, a ponadto ukończyła studia podyplomowe w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, terapii pedagogicznej, terapii rodzin lub innego rodzaju terapii właściwej dla pobudzania psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub 4) ma kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela logopedy określone w § 20 ww. rozporządzenia. Nauczyciel nie ukończył studiów w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, terapii pedagogicznej, terapii rodzin lub innego rodzaju terapii właściwej dla pobudzania psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka ani z logopedii; kurs kwalifikacyjny z oligofrenopedagogiki nie należy do żadnej z tych specjalności.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Od listopada br. uczniowie technikum żywienia i usług gastronomicznych w ramach pracowni gastronomicznej realizowanej jako przedmiot zawodowy praktyczny będą przygotowywali posiłki (zgodnie z podstawą programową),a następnie na przerwie lunchowej odsprzedawali je kolegom ze szkoły w szkolnym bistro. Czy w w/w przypadku kiedy posiłki są sporządzane w oparciu o podstawę programową musimy zastosować przepisy Ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. o zmianie ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Praca w młodzieżowym ośrodku socjoterapii wynosi 26 godzin pensum. Grupa wychowawcza powinna wynosić 12 wychowanków czy 10 ? Zaznaczam że socjoterapeuta prowadzi swoje zajęci osobno.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Stosunek pracy z dyrektorem szkoły niepublicznej ustał z dniem 11 kwietnia. Do organu prowadzącego wpłynął wniosek w dniu 4 maja o dokonanie oceny pracy. Czy organ prowadzący ma obowiązek dokonania oceny pracy osoby, która była dyrektorem i jednocześnie pracownikiem 8 m-cy, a wniosek o dokonanie oceny pracy składa kiedy już nie jest ani dyrektorem, ani pracownikiem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel realizujący nauczanie indywidualne w domu ucznia może nagrywać lekcję tel. komórkowym (tylko dźwięk) jeśli rodzice zakłócają przebieg zajęć - wchodzą do pokoju, w trakcie żądają wyjaśnień w sprawie pytań kierowanych do ucznia i ocen na zajęciach. Ich zachowanie jest agresywne i napastliwe, niemalże każde zajęcia kończą się awanturą.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinna wyglądać realizacja w przedszkolu Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010r.? - proszę o wskazówki praktyczne ( organizacja, przebieg i dokumenty )
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe