Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczycielowi współorganizującemu proces nauczania przysługują dodatki (np. za warunki pracy)? Jeśli tak, to jakie i jaka podstawa prawna to reguluje? Wspomniany nauczyciel współorganizuje proces edukacji w klasie I, do której uczęszcza dziecko z autyzmem.
Nauczycielowi nie przysługuje dodatek za warunki pracy o którym mowa w art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela, t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 2215. Zamknięty katalog zajęć, za prowadzenie których przysługuje dodatek za warunki pracy – za pracę odpowiednio w warunkach trudnych oraz uciążliwych – zawiera § 8 i 9 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy (t.j. Dz.U. 2014 r., poz. 416 ze zm.). Nie należy do nich praca tzw. nauczyciela wspomagającego z uczniem z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, bez względu na rodzaj niepełnosprawności ucznia, ponieważ taki rodzaj zajęć (ani nawet rodzaj niepełnosprawności ucznia) nie jest wymieniony w § 8 i 9 rozporządzenia. W szczególności nauczyciel wspomagający nie prowadzi nauczania indywidualnego z uczniem z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego – czyli obowiązkowych zajęć edukacyjnych (dydaktycznych) w miejscu pobytu ucznia posiadającego obydwa orzeczenia poradni, a taki właśnie rodzaj zajęć jest m.in. wynagradzany dodatkiem za warunki pracy (§ 8 pkt 8 rozporządzenia).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczniowi założono arkusz ocen, na którym widnieje numer, pod którym konkretne dziecko jest wpisane do księgi uczniów, np.pod numerem 200. Uczeń opuścił naszą szkołę i przeniósł się do innej. Po roku powrócił do naszej macierzystej szkoły. My w tym czasie do księgi uczniów wpisywaliśmy nowych uczniów. Proszę mi odpowiedzieć czy powinniśmy go wpisać pod nowym numerem i założyć mu nowy arkusz ocen? A jeżeli nie, to jak może funkcjonować na starym arkuszu, skoro jest tam inny numer ucznia z księgi uczniów. Dziękuję
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie dotyczące pism wychodzących ze szkoły. Rozumiem, że wszystkie pisma wychodzące podpisuje dyrektor. Ale czy np. opinie wysyłane do sądu obok dyrektora może/powinien podpisać psycholog/wychowawca sporządzający takie pismo. Czy jest to uregulowane prawnie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie dokumenty możemy okazać w trakcie ewaluacji zewnętrznej w przedszkolu w kontekście nowych przepisów RODO? Czy należy wymagać dodatkowego oświadczenia od kontrolujących?
Jakie dokumenty potwierdzają indywidualizację zajęć w przedszkolu niepublicznym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób należy ustalić ocenę i treść zapisu na świadectwie szkolnym oraz w arkuszu ocen w przypadku zwolnienia ucznia z odbycia praktycznej nauki zawodu (zajęcia praktyczne/praktyka zawodowa) w związku z odbytym przez ucznia stażem na podstawie art. 121a ustawy z 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe?
Przykład 1.
Uczeń zrealizował w pełnym wymiarze treści nauczania praktyk zawodowych w ramach stażu uczniowskiego (280 godzin). Otrzymał zaświadczenie na podstawie wzoru określonego w rozporządzeniu MEN z dnia 12 sierpnia 2019 r. (Dz. U. z 2019 r. poz. 1583).
Na tej podstawie Dyrektor może zwolnić ucznia z realizacji praktyk zawodowych, ale nie ma wiedzy w jaki sposób ustalić ocenę i w jaki sposób odnotować to w arkuszu ocen i świadectwie szkolnym?
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemowego zagadnienia, które stanęło przed Dyrektorem szkoły.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole nie funkcjonuje księga zastępstw. Jaka podstawa prawna wskazuje na jej założenie?
Czy związek zawodowy może wnioskować o założenie takiej księgi?
Czy w szkole powinien być regulamin przydzielania zastępstw za nieobecnych nauczycieli?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe