Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy oligofrenopedagog z przygotowaniem pedagogicznym i psycholog z przygotowaniem pedagogicznym mogą prowadzić zajęcia w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka czy konieczne jest ukończenie studiów z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju?
Rozporządzenie MEN z dnia 11 października 2013 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz.U.2013.1257) w § 3.2 wskazuje, iż w skład zespołu WWRD wchodzą osoby posiadające przygotowanie do pracy z małymi dziećmi o zaburzonym rozwoju psychoruchowym:
1) pedagog posiadający kwalifikacje odpowiednie do rodzaju niepełnosprawności dziecka, w szczególności: oligofrenopedagog, tyflopedagog lub surdopedagog;
2) psycholog;
3) logopeda;
4) inni specjaliści – w zależności od potrzeb dziecka i jego rodziny.
Natomiast rozporządzenie MEN w sprawie kwalifikacji wymaganych od nauczycieli stanowi, iż w zespołach wczesnego wspomagania rozwoju zajęcia mogą prowadzić: psycholog, pedagog, logopeda lub inny specjalista - w zależności od diagnozy potrzeb rozwojowych dziecka - których kwalifikacje określone są jako:
- Logopeda: dyplom studiów logopedycznych lub studiów podyplomowych w zakresie logopedii;
- Pedagog i psycholog: dyplom ukończenia studiów magisterskich na kierunku psychologia albo studiów wyższych na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna, w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, przygotowanie pedagogiczne
lub - studia magisterskie na kierunku psychologia albo studia wyższe na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna, a ponadto ukończenie studiów podyplomowych w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, oraz przygotowanie pedagogiczne
lub - dyplom ukończenia studiów wyższych w zakresie fizjoterapii, rehabilitacji ruchowej lub terapii pedagogicznej, a ponadto ukończone studia podyplomowe w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, terapii pedagogicznej, terapii rodzin lub innego rodzaju terapii właściwej dla pobudzania psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka koniecznie z przygotowaniem pedagogicznym
Kwalifikacje do prowadzenia zajęć w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka uznaje wyłącznie dyrektor placówki. Zastosowanie ma zasada, że dyrektor szkoły może uznać kwalifikacje wspomniane w pytaniu za wystarczające, po przeanalizowaniu programu odbytych przez Panią studiów oraz biorąc pod uwagę ocenę potrzeb dziecka objętego WWRD.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zatrudniam nauczyciela na 14/18 na czas nieokreślony, ten nauczyciel zatrudniony jest również w innej szkole na 10/18 na czas nieokreślony. Czy jest możliwość by taki nauczyciel skorzystał z urlopu dla poratowania zdrowia ? Dodam, ze pozostałe warunki formalne nauczyciel spełnia bez problemów.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mamy dwie klasy VII, jedną dwujęzyczną, drugą zwykłą. Obie są mało liczne. Część uczniów nie uczestniczy w lekcjach religii. Czy można w tych klasach dla religii wprowadzić nauczanie łączone?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na podstawie jakich dokumentów można przyjąć ucznia powracającego z zagranicy do Polski, do szkoły ponadgimnazjalnej?
Uczennica wyjechała z Rodzicami do USA i tam uczęszczała do szkoły będącej odpowiednikiem naszego gimnazjum (zatem nie ma świadectwa ukończenia gimnazjum polskiego ani zaświadczenia o wyniku polskiego egzaminu gimnazjalnego); uzyskała promocję do klasy maturalnej ? W czasie wakacji powróciła do Polski i szuka miejsca w LO? Proszę o pilna odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole mają trwać 45 min. Czy w przedszkolu także?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 1 września 2019 roku zatrudniłam psychologa w szkole. Wcześnie Pani pracowała, ale nie w szkole. Czy należy wypłacić jej dodatek dla nauczyciela stażysty?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe