Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w przypadku rozwiązania zespołu szkół i utworzenia szkoły podstawowej i gimnazjum jako odrębnych jednostek, gmina ponownie podejmuje uchwałę w sprawie nadania statutu szkołom?
Ustawa o systemie oświaty:
Art. 62. 1. Organ prowadzący szkoły różnych typów lub placówki może je połączyć w zespół. Połączenie nie narusza odrębności rad pedagogicznych, rad rodziców, rad szkół lub placówek i samorządów uczniowskich poszczególnych szkół lub placówek, o ile statut zespołu nie stanowi inaczej.
2. Dyrektor zespołu jest dyrektorem szkoły lub placówki w rozumieniu ustawy.
3. Utworzenie zespołu następuje w trybie art. 58, z tym że akt założycielski wymaga zaopiniowania przez rady pedagogiczne.
4. W zakresie uregulowanym odmiennie w statucie zespołu tracą moc postanowienia zawarte w statutach połączonych szkół lub placówek.
5. Organ prowadzący zespół szkół lub placówek albo szkół i placówek może wyłączyć z zespołu niektóre szkoły lub placówki, włączyć do zespołu inne szkoły lub placówki, a także może rozwiązać zespół. W przypadku wyłączenia szkół lub placówek z zespołu oraz rozwiązania zespołu przepisów art. 58 i 59 nie stosuje się.
art. 58 ust. 6. Organ lub osoba, o których mowa w art. 5 ust. 2, zakładająca szkołę lub placówkę podpisuje akt założycielski oraz nadaje pierwszy statut.
Tworząc zespół szkół organ prowadzący nadaje mu statut. Wchodzące w skład zespołu szkoły zachowują jednak swoje dotychczasowe statuty. Jedynie w przypadku, gdy pewne sprawy są uregulowane inaczej w statucie danej szkoły a statucie zespołu - stosuje się przepisy statutu zespołu. Zgodnie z art. 62 ust. 5, w przypadku rozwiązania zespołu, nie stosuje się przepisów art. 58, czyli nie nadaje się pierwszego statutu szkole. Szkoła bowiem cały czas funkcjonuje, nie została zlikwidowana, nie jest też na nowo zakładana.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaką dotację, w jakiej wysokości na jednego ucznia miesięcznie powinna wypłacać gmina dla publicznej szkoły podstawowej prowadzonej przez Stowarzyszenie? Jakie przepisy prawa oświatowego obowiązują w tym zakresie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do kiedy należy złożyć pismo odnośnie nagród kuratora oświaty, odznaczeń, medali komisji, aby nauczyciel otrzymał takie odznaczenie na kolejny rok?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Włączyłam rewalidację uczniów w klasie integracyjnej w ramowy plan nauczania na dalszy etap edukacyjny na podstawie rozporządzenia MEN z dnia 7.02.2012 załącznik nr 3. Czy organ prowadzący ma prawo żądać od dyrektora, aby rewalidację w arkuszu na rok 2016/2017 umieszczać na vacat jeśli nie zaznaczył to w wytycznych do arkusza, a rewalidacje zostały już przyznane na cały etap edukacyjny. Polecenia takie wydawane są dyrektorowi telefonicznie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem organem prowadzącym oraz dyrektorem przedszkola niepublicznego. W związku z planowaną przez jednostkę dotującą kontrolą prawidłowości pobrania i wykorzystania dotacji oświatowej mam pytanie. Czy istnieje jakaś podstawa prawna zgodnie z którą przedszkola niepubliczne mają obowiązek opisywania faktur, tzn. na jakie cele dany zakup jest przeznaczony. Zaznaczam, że w uchwale Rady Gminy nie ma takiego zapisu. Czy, jeżeli faktura została zapłacona gotówką (na cele związane z działalnością przedszkola) konieczne jest dołączenie wyciągu z konta, na które jest przelewana dotacja, że kwotę tę odebraliśmy z dotacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń zwolniony z religii na prośbę rodziców musi obowiązkowo zaliczyć etykę? Czy na świadectwie wypisuje się tylko zwolniony lub nie uczęszczał?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe