Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dyrektor szkoły opracował projekt planu finansowego na rok 2016. Organ prowadzący przyznał niewystarczające środki finansowe, nie mają one odzwierciedlenia w planie finansowym dyrektora szkoły. Relacje z organem prowadzącym są złe. Jakie narzędzia prawne ma dyrektor w ręku? W trakcie roku pieniądze są dokładane przez OP, ale na ten moment są za małe. Wystarczy negatywna opinia rady pedagogicznej? Czym taka opinia skutkuje?
Opinia dla organu prowadzącego nie jest wiążąca. Do obowiązków organu prowadzącego należy zapewnienie szkole właściwych i bezpiecznych warunków pracy i nauki. Rada rodziców może występować do dyrektora i innych organów szkoły lub placówki, organu prowadzącego szkołę lub placówkę oraz organu sprawującego nadzór pedagogiczny z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach szkoły lub placówki. Do kompetencji rady rodziców należy m. in.: 1) uchwalanie w porozumieniu z radą pedagogiczną: a) programu wychowawczego, b) programu profilaktyki, 2) opiniowanie projektu planu finansowego składanego przez dyrektora szkoły.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 34, 41, 54.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jako dyrektor przedszkola niepublicznego zwracam się z pytaniem, czy w świetle aktualnie obowiązujących przepisów na przedszkola niepubliczne został nałożony obowiązek tworzenia arkusza organizacji pracy przedszkola na rok szkolny 2019/2020 i przedłożenia go później do organu sprawującego nadzór pedagogiczny? Do tej pory nie było to konieczne.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy ankiety dla szkół dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Czy wszyscy uczniowie korzystający z zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej musza mieć IPETy ?
Czy można objąć uczniów opieką 9 takich co nie maja opinii lub orzeczeń bez IPETów?
Jeżeli tak to jak dokumentuje się taką pomoc?
Dot. pytania 7 tzn. osoby inicjujące objęcie ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną to: poradnia psychologiczno-pedagogiczna (na podstawie opinii lub orzeczenia) Nie rozumiem tego pytania. Jeżeli uczeń przychodzi do szkoły z opinia lub orzeczeniem z poradni, to kto inicjuje pomoc? Dyrektor, uczeń, rodzic, poradnia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest podstawa prawna do zatwierdzenia regulaminu rekrutacji do przedszkola, oddziału przedszkolnego w szkole i klasy pierwszej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację, dla uczniów jakich klas szkoły podstawowej dyrektor ma obowiązek zapewnienia opieki świetlicowej po zakończonych obowiązkowych zajęciach edukacyjnych? Jestem wicedyrektorem szkoły podstawowej niepublicznej. Proszę o podanie rozporządzenia, które stricte reguluje przepisy opieki i pracy świetlicy od roku 2017.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bursa Szkolna, którą kieruję, zamierza podjąć działania w kierunku nadania placówce imienia. W rozporządzeniu MEN z 11.08.2017 r., poz.1606, które określa działalność bursy nie ujęto tej kwestii. Rozporządzenie MEN z 17.03.2017 r., poz. 649 dotyczące publicznych szkół i przedszkoli ujmuje tę kwestię, ale w mojej ocenie dotyczy to wyłącznie publicznych szkół i przedszkoli, a nie bursy. Co w takiej sytuacji? Na jaką podstawę prawną można się powołać? Bursa jest placówką publiczną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe