Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak długo należy przechowywać protokoły i prace słuchaczy z części pisemnej egzaminu semestralnego w branżowej szkole II stopnia?
Zgodnie z zapisami art. 6 ust. 2 ustawy z 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (tj. Dz. U. z 2020 r., poz. 164) – branżowa szkoła II stopnia jako samorządowa jednostka organizacyjna powinna posiadać własne przepisy kancelaryjne i archiwalne – instrukcję kancelaryjną, jednolity rzeczowy wykaz akt, instrukcję w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego lub składnicy akt, opracowanych przez siebie i uzgodnionych z właściwym miejscowo dyrektorem archiwum państwowego.
Tam należy umieścić zapis o czasie przechowywania protokołów egzaminacyjnych i prac słuchaczy.
Proponuję, aby dla protokołów egzaminacyjnych utworzyć kategorię B50 (czyli o 50-letnim okresie przechowywania) a dla prac pisemnych z części egzaminu semestralnego kategorię B5 (czyli o 5-letnim okresie przechowywania).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Po byłej kotłowni CO zostały zorganizowane pracownie zajęć praktycznych (warsztaty), których posadzka jest poniżej gruntu od 0,4 m do 1,2 m. Na wykonanie posadzki, instalacji CO, instalacji elektrycznej, mechanicznej wentylacji zostały pozyskane środki zewnętrzne w 2018 r. Kontrola sanepidu zarzuciła, że zajęcia szkolne (zajęcia praktyczne) dla uczniów w zawodzie murarz, technik budownictwa nie mogą być prowadzone poniżej gruntu. W powyższych pracowniach uczniowie uczą się praktycznego wykonywania murów, tynków, izolacji, zbrojenia. Proszę o pomoc jak rozwiązać problem. Dodam, że dokumentacja na modernizacje była przygotowana i zatwierdzona. Ponadto otrzymaliśmy akredytację na prowadzenie egzaminów zawodowych praktycznych i od wielu lat odbywają się egzaminy prowadzone przez egzaminatorów z wielu szkół objętym obszarem OKE Kraków.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak przeliczane jest wynagrodzenie dyrektora na urlopie macierzyńskim: dyplomowany z 12-letnim stażem pracy, a jak nauczyciela dyplomowanego z 12-letnim stażem pracy? Czy zasiłek macierzyński otrzymuje się jednorazowo po sześciu miesiącach?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W jakim paragrafie klasyfikacji budżetowej należy wypłacić dodatek "Na start" nauczycielowi stażyście?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy do szkoły ponadgimnazjalnej dla młodzieży można przyjąć do klasy pierwszej ucznia, który w dniu składania podania ma ukończone 18 lat lub ukończy w danym roku kalendarzowym?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są zasady odpowiedzialności dyscyplinarnej nauczycieli, tryb prowadzenia postępowania dyscyplinarnego oraz przysługujące stronom środki odwoławcze?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe