Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak interpretować zapis z opinii PPP, która zaleca ,,dostosowanie warunków i form przeprowadzania sprawdzianu i egzaminów zewnętrznych do indywidualnych potrzeb edukacyjnych"? Czy jest to dla dysortografika równoznaczne z wydłużeniem czasu podczas wszystkich form sprawdzania wiedzy i umiejętności uczniów w czasie zajęć lekcyjnych, np. klasówki, kartkówki, sprawdziany?
Sformułowanie: ,,dostosowanie warunków i form przeprowadzania sprawdzianu i egzaminów zewnętrznych do indywidualnych potrzeb edukacyjnych" zawiera wyraźnie wskazanie, iż dostosowanie warunków i form dotyczy wyłącznie przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych, którymi są sprawdzian po klasie VI, egzaminy gimnazjalne i egzaminy maturalne. To Rada Pedagogiczna wskazuje sposób lub sposoby dostosowania warunków i form, wybierając spośród możliwych sposobów dostosowania określonych przez Dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, który corocznie podaje je w specjalnym komunikacie. Aktualnie obowiązuje Komunikat dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z 7 września 2015r. w sprawie szczegółowych sposobów dostosowania warunków i form przeprowadzania sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2015/2016 – Tabela 1 pozycja X. Uczniowie ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, w tym: dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią (na podstawie opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej).
Zatem, w/w sformułowanie nie jest równoznaczne „z wydłużeniem czasu podczas wszystkich form sprawdzania wiedzy i umiejętności uczniów w czasie zajęć lekcyjnych, np. klasówki, kartkówki, sprawdziany...”. Formy dostosowania wymagań edukacyjnych wobec uczniów o specyficznych trudnościach w uczeniu się (dysleksja, dysortografia. dysgrafia, dyskalkulia) powinny być określone w Zasadach Szkolnego Oceniania, będących załącznikiem do statutu szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Kadrowa odrzuciła wniosek nauczyciela początkującego na start tłumacząc, że jest zatrudniony od 1 grudnia, a dodatek można wypłacać do końca września. Jest to pierwsza praca nauczyciela w pełnym wymiarze i na zastępstwo. Czy jest to zgodne z przepisami prawa?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź
Czy nauczyciele praktycznej nauki zawodu pracujący na warsztatach szkolnych, które znajdują się w Zakładzie Poprawczym mają obowiązek realizowania godzin wynikających z art. 42 KN. Jeżeli tak , to w jaki sposób rozliczać te godziny. Niektórzy nauczyciele realizują część swojego pensum w szkole podstawowej, gimnazjum, szkole zawodowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dziecko z Ukrainy posiadające status uchodźcy może uczyć się jednocześnie w szkole ukraińskiej i polskiej w oddziale ogólnodostępnym w szkole ponadpodstawowej? Proszę podać interpretacje i podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Moje Gimnazjum funkcjonowało samodzielnie od 199-2004 następnie zostało włączone w zespół szkół, a w 2017 przyłączone do szkoły podstawowej. Z jakich lat powinniśmy przekazać organowi prowadzącemu dokumentację? O ile dokumentacja przebiegu nauczania przekazywana jest do kuratorium, to nie znalazłam informacji dotyczącej przekazania dokumentów do organu prowadzącego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel szkoły podstawowej wychodząc z uczniami na wycieczkę na terenie tego samego miasta powinien wypełniać kartę wycieczki? Uważam, że tak, ale jakie są do tego podstawy prawne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe