Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak należy postąpić w sytuacji, kiedy wysłaliśmy do rodzica pisemne wezwanie o poinformowaniu szkoły o realizacji obowiązku szkolnego przez dziecko? Pismo nam zwrócono, ponieważ adresat nie odebrał wezwania. Natomiast wg informacji nieoficjalnych wiemy, że rodzic z dzieckiem przebywa zagranicą.
Należy wystosować upomnienie na podstawie art. 15 ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. z 2014 r., poz. 1619). Brak reakcji na upomnienie powinien skutkować wystawieniem tytułu wykonawczego i wszczęciem egzekucji. Do czasu potwierdzenia realizacji obowiązku szkolnego (niewystarczające są nieoficjalne informacje o pobycie za granicą), dziecko jest traktowane jako nie realizujące tego obowiązku, co zobowiązuje dyrektora do egzekwowania obowiązku na podstawie art. 20 UoSO.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczennica przyszła liceum na początku trzeciej klasy. W poprzedniej szkole miała realizowane przedmioty rozszerzone WOS i historię sztuki, które kończyły się w klasie trzeciej. W naszym liceum nie było takich rozszerzeń. Czy na świadectwie końcowym wpisujemy oceny uzyskane w klasie drugiej poprzedniej szkoły? Czy z WOSu z klasy pierwszej z podstawy? Czy wpisujemy jej WOS i historię sztuki jako przedmioty rozszerzone?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile godzin wychowania do życia w rodzinie powinno być teraz w cyklu 5 letnim (4-8), a ile godzin języka mniejszości narodowej- j. niemieckiego i historii i kultury Niemiec również w tym (nowym) cyklu? I to wszystko to są zajęcia dodatkowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy znowelizowany tekst jednolity statutu szkoły musi być zatwierdzony przez organ prowadzący i organy szkoły? Jeśli tak to kiedy? Czy do zatwierdzenia przedstawia się projekt czy uchwaloną przez Radę Ped. wersję?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy wydłużenie etapu edukacyjnego przerywa realizację przez ucznia podstawy programowej? Jak wygląda wtedy ocenianie tego ucznia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam i prosze o rade:od wrzesnia chetni uczniowie klas IV-VI korzystaja z fakultetu jezyka niemieckiego ujetego w planie lekcji/z godz.do dyspozycji dyrektora/zajecia prowadzi nauczyciel szkoly-czy ocene z tych zajec mozna liczyc do sredniej?Pozdrawiam
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe