Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak powinno wyglądać rozliczenie zaangażowania nauczycieli do realizacji zadań w projektach Unijnych? W wytycznych materiału opracowanego przez Ministerstwo Rozwoju we współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej http://www.kuratorium.szczecin.pl/wp-content/uploads/2018/12/zalacznik_nr3.pdf można wyczytać, że miesięczne zaangażowanie nauczyciela nie może przekraczać 276 godzin miesięcznie. Nauczyciel realizujący zatrudnienie w wymiarze 18/18 wówczas jego tygodniowy czas pracy wynosi 40 godzin. Jak należy potraktować nauczyciela realizującego 27/18 godzin dydaktycznych – również jako 40 godzin tygodniowo – czy jeżeli to jest 1,5 etatu to 60 godzin tygodniowo? Czy liczba tygodni pracy dydaktycznej w danym miesiącu (grudzień trzy – wrzesień cztery) ma wpływ na przeliczenie liczby 276 godzin?
Należy zsumować liczbę godzin faktycznie zrealizowanych od pierwszego do ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego przez danego nauczyciela zarówno w ramach zatrudnienia w szkole (po 40 godzin tygodniowo przy zatrudnieniu na pełen etat) wraz z godzinami ponadwymiarowymi i doraźnymi zastępstwami oraz zajęcia faktycznie zrealizowane w tym czasie w ramach projektu unijnego (Pkt 8 podrozdziału 6.15 Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020, https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/media/77628/1_wytyczne_wz_kwalifikowalnosci_wydatkow.pdf). Ilość pełnych i niepełnych tygodni pracy nauczyciela w poszczególnych miesiącach wpływa na czas, który jest przez niego rzeczywiście wypracowywany; limit godzin pracy nauczyciela pozwalający na sfinansowanie ze środków unijnych wynagrodzenia nauczyciela za prowadzenie zajęć w ramach projektu unijnego nie może przekroczyć łącznie 276 godzin miesięcznie. Nauczyciel realizujący 27 godzin w ramach pensum 18 – godzinnego pracuje tygodniowo 40 godzin (w ramach etatu 18/18) oraz 9 godzin ponadwymiarowych, czyli w tygodniu razem 49 godzin (art. 35 ust. 1 i 2, art. 42 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2018 r., poz. 967 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W regulaminie ZFŚS w szkole jest zapis mówiący, że do Komisji powołuje się 3 przedstawicieli z nauczycieli, po 1 przedstawicielu administracji i obsługi oraz przedstawiciele związków zawodowych funkcjonujących w szkole. W grudniu kończy się 4 letnia kadencja i w okresie kadencji komisja poszerzyła się z 2 związkowców do 6 (każdy związek jest oddzielny z siedzibą po całej Polsce - czyli odrębne związki). Komisja liczy obecnie 11 osób, choć czynnych tj. działających tak naprawdę 7.Czy w komisji oprócz związkowców ponadto powinni być dalej przedstawiciele nauczycieli, administracji, obsługi? Dodam, że związkowcy to nauczyciele, a uważam, że obecna komisja jest za duża. Dodatkowo informuję, że w szkole pracuje razem z obsługą i administracją 123 osób.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o udzielenie mi informacji dot. kary upomnienia. Kiedy, wg Kodeksu Pracy kara może być cofnięta, jakie warunki muszą być spełnione? N-l otrzymał karę upomnienia za brak powiadomienia Dyrektora o nieobecności w pracy z powodu choroby. W porozumieniu z prawnikiem wniósł sprzeciw od nałożonej kary z informacją, że pracodawca został poinformowany o jego nieobecności w terminie, a uczniowie mieli zapewnioną opiekę na wszystkich zajęciach oraz na dyżurach podczas przerw. Pani Dyrektor nie przyjęła sprzeciwu i karę podtrzymała. Po kolejnej konsultacji z prawnikiem jako nowy dyrektor (poprzednia Pani dyrektor, od której n-l otrzymał karę, została zawieszona w czynnościach Dyrektora przez Burmistrza Miasta) cofnęłam karę, ponieważ został naruszony art. 112 § 1 Kodeksu Pracy. Czy postąpiłam właściwie? Proszę również o informację, czy z teczki akt osobowych usunąć upomnienie i dokument potwierdzający cofnięcie kary upomnienia.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w szkole podstawowej musi być powoływany społeczny inspektor pracy? W szkole zatrudnionych jest 40 nauczycieli i 7 pracowników obsługi. Wśród pracowników jest 5 członków ZNP.
- Czy szkoła ma obowiązek egzekwowania od rodzica ubezpieczenia dziecka od nieszczęśliwych wypadków? Czy jadąc np. na wycieczkę takie ubezpieczenie musi być?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel przedszkola może prowadzić bezpłatnie zajęcia koła plastycznego, po realizacji 5 godzin podstawy programowej? Jeśli tak, to jaka dokumentacja obowiązuje przy organizowaniu przez przedszkole kół rozwijających predyspozycje i zainteresowania dzieci?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe