Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak wystawić ocenę śródroczną uczniowi szkoły ponadpodstawowej, który realizuje nauczanie tego samego języka obcego jednocześnie w zakresie podstawowym i rozszerzonym? Podobno nie może to być średnia ważona ani żadna inna średnia.
Przepisy ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2018 r., poz. 1457 ze zm. nie przewidują możliwości otrzymania dwóch ocen śródrocznych lub klasyfikacyjnych z tego samego przedmiotu w sytuacji, gdy uczeń uczęszcza na zajęcia zarówno na poziomie podstawowym, jak i rozszerzonym (art. 44a UoSO w zw. z art. 109 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm.). Uczeń nie może też być jednocześnie z tego samego przedmiotu nieklasyfikowany oraz otrzymać ocenę na innym poziomie. Sposób ustalania jednej oceny w takim przypadku powinien określać statut w części określającej szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego uczniów – art. 98 ust. 1 pkt 8 PO. W praktyce zajęcia na każdym poziomie może prowadzić inny nauczyciel (np. statut może przewidywać ustalenie oceny w drodze uzgodnień nauczycieli prowadzących dany przedmiot w klasie albo system wyliczania średniej).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczennica w ciąży otrzymała nauczanie indywidualne. Czy 10 godzin pracy z nią muszę przydzielić nauczycielom uczącym ją w klasie, do której na początku roku została przypisana, czy mogę wskazać nauczycieli, których wcześniej poznała, ucząc się w klasie I? Problem pojawił się w momencie, gdy nauczycielka obecnie ucząca w jej klasie dowiedziała się, że z kimś innym będzie miała jej przedmiot?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń ma prawo do poprawy każdej oceny bieżącej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź w sprawie wzoru druku świadectwa ukończenia szkoły podstawowej w roku szkolnym 1991/1992. Zgłosił się były uczeń po duplikat świadectwa właśnie z tego roku, a nie mam druku z tamtego okresu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy prowadząc niepubliczne przedszkole muszę utworzyć Radę Pedagogiczną? Będę zatrudniać 10 nauczycieli.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Matka zwróciła się z prośbą o zwolnienie dziecka z nauczania drugiego języka obcego. Powołuje się na opinię Poradni Psychologiczno Pedagogicznej z maja 2010 wydanej w momencie uczęszczania dziecka do II klasy gimnazjum (fragment opinii "dostosować warunki i formę przeprowadzenia w ostatnim roku nauki w gimnazjum do indywidualnych potrzeb psychofizycznych ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się oraz zwolnienie ucznia z nauki drugiego języka obcego"). Czy dziecko powinno posiadać aktualną opinię PPP - zostało przecież przyjęte do liceum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe