Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie regulacje prawne obowiązuja przy ustalaniu wysokości opłat za posiłki w Specjalnym Ośrodku Szkolno- Wychowawczym, przy którym działa przedszkole oraz zespół szkół dla wychowanków, uczniów dochodzących do szkoły, nauczycieli pracujących w szkole lub przedszkolu, dla wychowawców grup wychowawczych?
Do ustalania wysokości opłat za posiłki w SOSW mają zastosowanie następujące regulacje: art. 67a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) oraz § 63 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 maja 2011 r. w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych, warunków pobytu dzieci i młodzieży w tych placówkach oraz wysokości i zasad odpłatności wnoszonej przez rodziców za pobyt ich dzieci w tych placówkach (Dz. U. Nr 109, poz. 631 z późn. zm.). Rodzice dzieci i młodzieży przebywających w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych wnoszą opłatę za posiłki w stołówce ośrodka równą wysokości kosztów surowca przeznaczonego na wyżywienie. Korzystanie z posiłków w stołówce szkolnej lub przedszkolnej jest odpłatne; warunki korzystania ze stołówki, w tym wysokość opłat za posiłki, ustala dyrektor w porozumieniu z organem prowadzącym; do opłat wnoszonych za korzystanie przez uczniów z posiłku w stołówce, nie wlicza się wynagrodzeń pracowników i składek naliczanych od tych wynagrodzeń oraz kosztów utrzymania stołówki. Innymi słowy wychowankowie SOSW oraz uczniowie dochodzący do szkoły płacą za tzw. wsad do kotła. Nauczyciele i wychowawcy (ewentualnie także pracownicy niepedagogiczni) powinni ponosić opłaty za posiłki w pełnej wysokości, obejmującej nie tylko koszt zakupionych produktów, ale także utrzymania funkcjonowania stołówki i kuchni.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w zespole szkół ponadpodstawowych, w skład którego wchodzi technikum i szkoła branżowa, jest potrzeba posiadania pieczęci urzędowej okrągłej dotyczącej tylko zespołu szkół. Posiadamy pieczęci urzędowe okrągłe do technikum i szkoły branżowej. Jeżeli jest potrzeba posiadania takiej pieczęci do zespołu szkół to bardzo proszę o podanie przykładu, kiedy należy ją stosować.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w arkuszach ocen w szkole podstawowej i gimnazjum wpisuje się uczestnictwo w zajęciach z wychowania do życia w rodzinie (zajęcia dodatkowe)? Zajęcia są umieszczone w ramowych planach nauczania nauczania.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak postąpić z uczniem, który nie otrzymał promocji do kl. II gimnazjum i obecnie uczęszcza do klasy VII szkoły podstawowej? Czy zakładamy nowy arkusz? Jeśli tak to co zrobić z arkuszem z gimnazjum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od kiedy przestaje działać stare SIO ? Czy nie będziemy już przekazywać danych do starego SIO stan na 30 marca w tym roku ? Czy wszystkie dane będą przekazywane do nowego SIO ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W procesie rekrutacji do szkoły ponadpodstawowej do technikum został przyjęty uczeń, który posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. W orzeczeniu zapisano, że potrzeba wynika z autyzmu oraz uczeń posiada niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim. W związku z powyższym należy objąć go w szkole ogólnodostępnej pomocą psychologiczno-pedagogiczną, zorganizować zajęcia rewalidacyjne oraz dostosować wymagania. Uczeń spełnił wymagania w procesie rekrutacji i liczbę punktów gwarantujących mu przyjęcie do szkoły. Czy postąpiłam prawidłowo przyjmując ucznia do szkoły z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim? Nie znalazłam w przepisach prawa zapisu, który by mi tego zabraniał.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe