Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie są procedury oceny pracy dyrektora szkoły publicznej prowadzonej przez stowarzyszenie?
Ocena pracy dyrektora szkoły prowadzonej przez stowarzyszenie jest uregulowana w art. 6a KN i w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 grudnia 2016 r. w sprawie kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczyciela, trybu postępowania odwoławczego oraz składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego, Dz.U. z 2016 r., poz. 2035. Oceny pracy dyrektora dokonuje kurator oświaty w porozumieniu ze stowarzyszeniem (organy ustalają zasady współpracy, ponieważ nie jest określona w przepisach – np. kurator przygotowuje projekt oceny do zaakceptowania przez stowarzyszenie). Ocena jest dokonywana z inicjatywy dyrektora, kuratora oświaty, stowarzyszenia, rady szkoły lub rady rodziców oraz po zasięgnięciu opinii rady szkoły i organizacji związkowych. W związku z tym uprawniony organ lub dyrektor składają wniosek do kuratora oświaty o dokonanie oceny pracy, która powinna zostać ustalona w ciągu 3 miesięcy. Dyrektor powinien zostać zapoznany z pisemnym projektem oceny (która ma charakter opisowy i zawiera stwierdzenie uogólniające: ocena wyróżniająca, dobra lub negatywna), do którego może zgłosić uwagi i zastrzeżenia. Następnie dyrektor otrzymuje od kuratora oświaty oryginał karty oceny pracy, zaś odpis jest wpinany do akt osobowych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy uczeń upośledzony w stopniu głębokim, posiadający orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno - wychowawczych może jednocześnie otrzymać opinię o wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka? Do jakiego wieku dziecka miałaby być wydana, jeśli opinię wydajemy do czasu podjęcia nauki w szkole, a dzieci z głębokim upośledzeniem realizują obowiązek szkolny bez wyraźnego przejścia "do szkoły"?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczennica będąca w ciąży w klasie II gimnazjum niedługo urodzi dziecko. Jakie prawa przysługują jej po jego urodzeniu? Czy może i po jakim czasie od porodu mieć nadal nauczanie indywidualne? Dodam, że rodzi w maju, a orzeczenie o indywidualnym nauczaniu ma tylko do końca tego roku szkolnego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel wspomagający, który jest zatrudniony do dziecka autystycznego, dostaje dodatek za trudne i uciążliwe warunki pracy. Jednak pracuje on do godziny 13:00, a dziecko zostaje w przedszkolu do godziny 15:00. Te dwie godziny jest pod opieką nauczyciela grupy. Czy nauczyciel ten również powinien za te dwie godziny dostać dodatek za uciążliwe i trudne godziny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W zespole szkół dla młodzieży w uczą się w technikum uczniowie na podbudowie gimnazjum oraz na podbudowie szkoły podstawowej. Aktualnie obowiązują trzy rozporządzenia:
a) rozporządzenie MEN z 10.06.2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkole publicznej;
b) rozporządzenie MEN z dnia 3 grudnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych;
c) rozporządzenie MEN z 22 lutego 2019 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych.
Rozumiem, że rozporządzenie z 2015 r. obowiązuje uczniów, którzy uczą się w technikum na podbudowie gimnazjum. Które rozporządzenie dotyczy uczniów, którzy uczą się w technikum na podbudowie szkoły podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Wszyscy rodzice oddziału przedszkolnego (sześciolatki) zadeklarowali pobyt dziecka maksymalnie 5 godzin dziennie. Jednocześnie każdy z rodziców potwierdził wolę uczestnictwa swojego dziecka w zajęciach z religii rzymsko-katolickiej. Czy zajęcia z religii można realizować w ramach 5 godzin dziennego pobytu dziecka w oddziale? Czy ta opcja daje podstawę realizacji podstawy programowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe