Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie są w roku szkolnym 2022/2023 wzory arkuszy i świadectw dla szkół podstawowych?
Nowe rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 7 czerwca 2023 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków określa w § 72 oraz § 75, że arkusze ocen założone przed dniem wejścia w życie nowego rozporządzenia (to jest 17 czerwca 2023 r.) uczniom szkół podstawowych na podstawie przepisów dotychczasowych są prowadzone do czasu zakończenia kształcenia przez tych uczniów w szkole podstawowej.
Także w § 75 i 76 cytowanego rozporządzenia określa, że świadectwa szkolne promocyjne orz ukończenia szkoły podstawowej mogą być wydawane na blankietach i drukach wyprodukowanych na podstawie przepisów dotychczasowych i według wzorów określonych w przepisach dotychczasowych, do czasu wyczerpania zapasów tych blankietów i druków.
Z uwagi na powyższe możemy posługiwać się zapisami rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz. U. z 2019 r. poz. 1700 z późn. zm.):
- Świadectwa szkolne promocyjne szkoły podstawowej w roku szkolnym 2022/2023 wydaje się:
1) na druku według wzoru nr 1 (o symbolu MEN-I/1/1) określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków - uczniom klas I-III szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży;
2) na druku według wzoru odpowiednio nr 3 (o symbolu MEN-I/3/1) lub 4 (o symbolu MEN-I/4-w/1) określonego w załączniku nr 3 do cytowanego rozporządzenia wydaje się uczniom klasy IV-VII szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży;
3) na druku według wzoru nr 6 (o symbolu MEN-I/6/1) określonego w załączniku nr 3 do cytowanego rozporządzenia wydaje się uczniom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, uczęszczających do klas I-VII szkoły podstawowej.
- Świadectwa ukończenia szkoły podstawowej w roku szkolnym 2022/2023 wydaje się:
1) na druku według wzoru odpowiednio nr 8 (o symbolu MEN-I/8/1) lub 9 (o symbolu MEN-I/9-w/1) określonego w załączniku nr 3 do cytowanego rozporządzenia wydaje się uczniom szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży;
2) na druku według wzoru nr 11 (o symbolu MEN-I/11/1) określonego w załączniku nr 3 do cytowanego rozporządzenia wydaje się uczniom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, uczęszczających do szkoły podstawowej.
Dotychczasowe arkusze ocen założone przed dniem 1 września 2019 r., uczniom szkół podstawowych powinny być prowadzone do czasu zakończenia przez tych uczniów kształcenia w tych szkołach.
Od roku szkolnego 2019/2020 arkusze ocen na druku według wzoru odpowiednio nr 33 (o symbolu MEN-I/33/1) lub 44 (o symbolu MEN-I/44/1) określonego w załączniku nr 3 do cytowanego rozporządzenia zakłada się uczniom klas I szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzi w latach następnych (a zatem i w 2022/2023) również w kolejnych klasach tej szkoły.
W latach szkolnych 2019/2020 i 2020/2021 arkusze ocen na druku według wzoru odpowiednio nr 33 (o symbolu MEN-I/33/1) lub 44 (o symbolu MEN-I/44/1) określonego w załączniku nr 3 do cytowanego rozporządzenia dołączano do dotychczas prowadzonego arkusza ocen uczniów klas IV szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzono w latach następnych (a zatem i w 2022/2023) również w kolejnych klasach tej szkoły. Arkusze ocen tak dołączone stały się integralną częścią dotychczasowych arkuszy ocen.
Od roku szkolnego 2019/2020 arkusze ocen na druku według wzoru odpowiednio nr 35 (o symbolu MEN-I/35/1) lub 46 (o symbolu MEN-I/46/1) określonego w załączniku nr 3 do cytowanego rozporządzenia zakłada się uczniom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, uczęszczającym do klasy I szkoły podstawowej i prowadzi w latach następnych (a zatem i w 2022/2023) również w kolejnych klasach tej szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy uczeń zwolniony z religii na prośbę rodziców musi obowiązkowo zaliczyć etykę? Czy na świadectwie wypisuje się tylko zwolniony lub nie uczęszczał?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy przedszkole niepubliczne ma obowiązek prowadzenia książki inwentaryzacyjnej? Jeśli tak, to czy musi zawierać spis wszystkich rzeczy zakupionych do placówki, np. zabawki, lalki, pomoce dydaktyczne? Czy taka księga podlega kontroli z Urzędu Miasta?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Z dniem 1 września 2022 r. nauczyciel matematyki podejmie pracę w innej szkole na podstawie przeniesienia z art. 18 Karty Nauczyciela (na własną prośbę). W dniu 22 sierpnia 2022 r. kończą mu się badania lekarskie. Kto w związku z tym ma wystawić skierowanie na badania okresowe – moja szkoła, czy szkoła do której przechodzi? Nauczyciel przebywa na urlopie, nie świadczy u mnie pracy do dnia 31 sierpnia, więc nie wymaga ważnych badań lekarskich, czy nie powinna na badania wysłać go szkoła przyjmująca, skoro od 1 września podejmie u nich obowiązki nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie odnośnie nauczania indywidualnego. Przepisy mówią o tym, że uczeń, który otrzymał zgodę z poradni na nauczanie indywidualne po 15 września musi realizować je w domu, nie w szkole. Tak się składa, że mam ucznia w IV klasie technikum, który od lat zmaga się z problemami, wśród których są także stany depresyjne. Przez cały okres kształcenia w technikum uczeń miał zapewnione nauczanie indywidualne w szkole. Opinia z poradni została wystawiona po wprowadzeniu w życie nowych przepisów. Matka chłopaka domaga się, aby zajęcia realizowane były szkole, nie w domu. Czy istnieje jakiś przepis, na który może powołać się dyrektor szkoły, aby umożliwić uczniowi realizację zajęć w szkole? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak się zachować, jeżeli nauczycielce świetlicy chcę zaproponować 1/2 etatu świetlicy i 1/2 etatu w oddziale przedszkolnym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe