Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Placówka (Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii) całodobowa ogrodzona jest płotem i ma dwie bramy wjazdowe. Jedna brama z tyłu budynku jest otwarta od 6:00 do 16:00 ze względu na dostawców towaru. Brama główna jest zamknięta, ponieważ niedaleko jest boisko, a za bramą ulica. Otrzymałam pismo od Związków zawodowych solidarność że łamię prawo i zagrażam życiu i zdrowiu dzieci bo zamknęłam bramę wjazdową i w razie wypadku nie wjedzie pogotowie (klucz od bramy jest udostępniony w pomieszczeniu na parterze, pomieszczenie nie jest zamykane). Doskonale wiem, że chodzi o brak możliwości wjazdu na teren boiska prywatnymi samochodami stąd to pismo. Jednak związki powołują się na przepisy ppoż i bhp, ja jednak zapisu nakazującego otwarcie bramy nie znalazłam. Proszę o podstawę prawną i wyjaśnienie jak z tą bramą powinno być?
Zgodnie z § 4 ust. 2 pkt 4 lit. rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. z 2010 r. Nr 109, poz. 719) właściciele, zarządcy lub użytkownicy budynków oznaczają zgodnie z Polską Normą miejsca lokalizacji kluczy do wyjść ewakuacyjnych. Przepis dopuszcza zamykanie drzwi/bram na drogach ewakuacyjnych od strony ewakuacji na klucz. W razie wątpliwości, czy w przypadku konkretnej placówki oświatowej zamknięcie bramy nie narusza zasad ochrony przeciwpożarowej, warto zasięgnąć opinii straży pożarnej. Skoro klucz do bramy znajduje się w dostępnym miejscu, nie można zasadnie twierdzić, że uniemożliwi wjazd pogotowia. Dodatkowo jeśli pracownicy po zakończeniu pracy mają możliwość opuszczenia terenu placówki inną bramą, bezzasadnie jest podnoszony zarzut naruszenia zasad bhp.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Z powodu epidemii grypy zmuszona byłam odwołać zajęcia lekcyjne. Szkoła pracuje 6 dni w tygodniu. Czy stracone dni nauki możemy odpracować w niedziele? Jaka jest podstawa prawna, na której powinnam się oprzeć podejmując decyzję w tej sprawie?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Prosiłbym o wyjaśnienie jak ma wyglądać procedura przekształcenia publicznej sześcioklasowej szkoły w ośmioklasowa, ale prowadzoną przez Stowarzyszenie?
- Zapytanie o szkołę przysposabiającą do pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Pytanie pierwsze. Powiat jest organem prowadzącym dla tych szkół. Chciałbym dowiedzieć się jako przedstawiciel organu prowadzącego – powiat, jakie są postawy prawne utworzenia szkoły przysposabiającej do pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi (w przypadku tej szkoły w przyszłości przewidujemy tylko 3 oddziały)? Pytanie drugie. Czy można taką szkołę z trzema oddziałami wpisać w strukturę istniejącego już zespołu szkół technicznych, gdzie funkcjonują: technika, szkoły branżowe i oddziały szkoły branżowej dla dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim, tzn. klasy specjalne. Pytanie trzecie. Czy można tylko uruchomić oddziały przysposabiające do pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi w zespole szkół technicznych – czy istnieje taka możliwość prawna? Tworzenie osobnej szkoły wraz z całym zapleczem kierowniczym i innym dla 3 oddziałów jest mało ekonomiczne, a takie jest tylko zapotrzebowanie społeczne w obecnych realiach. Z nakierowania w sprawie sposobu organizacji nauczania dla tych dzieci w naszym powiecie będę wdzięczny. Są to dzieci absolwenci szkoły podstawowej, którą ukończyli.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Co mówią przepisy prawne na temat zmian organizacyjnych w szkole, które uniemożliwiają dalsze zatrudnienie nauczyciela w pełnym wymiarze?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy można powierzyć wicedyrektorowi, na polecenie organu prowadzącego, obowiązki kierownika internatu bez zmiany zakresu obowiązków?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe