Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pracownica administracyjna zatrudniona jest na pół etatu na czas nieokreślony. 29 czerwca 2019 r. poszła do szpitala, 1 lipca urodziła martwe dziecko w 10. tygodniu ciąży. Otrzymała zwolnienie lekarskie na okres od 29.06.2019 r. do 10.07.2019 r. Od 11.07.2019 r. do 31.07.2019 r. pracowała. Odpis skrócony aktu urodzenia dziecka, które urodziło się martwe wystawiono 12.07.2019 r. 01.08.2019 r. pracownica wystąpiła o udzielenie urlopu macierzyńskiego w wymiarze 8 tygodni od 01.07.2019r. Bardzo proszę o poradę, jaką decyzję podjąć w takiej sytuacji.
Pracownicy należy udzielić urlop macierzyński w wymiarze 8 tygodni od 1 lipca, czyli od martwego urodzenia dziecka – art. 1801 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, Dz. U. z 2019 r., poz. 1040 ze zm. Urodzenie dziecka powoduje automatyczne rozpoczęcie urlopu macierzyńskiego – art. 180 § 3 KP, zaś skróconym aktem urodzenia dziecka pracownica wykazała fakt i termin narodzin. W czasie urlopu macierzyńskiego pracownica może pracować (co miało miejsce) i nie pozbawia jej to prawa do zasiłku macierzyńskiego, ponieważ KP oraz ustawa z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa (Dz. U. z 2019 r. poz. 645) nie przewidują takiej „sankcji” za wykonywanie pracy zarobkowej w czasie tego urlopu. Ponadto zwolnienie lekarskie będzie traktowane jako niebyłe od dnia 1 lipca w tym sensie, że w czasie urlopu macierzyńskiego nie przysługuje drugi zasiłek, czyli chorobowy – art. 29 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel dyplomowany gimnazjum w roku szkolnym 2017/2018 został poprzez włączenie pracownikiem szkoły podstawowej.01.09.2018 na swój wiosek został przeniesiony do nowo powstałej szkoły podstawowej. W "starej" szkole podstawowej została z nim zawarta odrębną umową na czas trwania roku szkolnego na 8 godzin. Jaki okres wypowiedzenia stosować w takim przypadku. Zgodnie z kodeksem pracy długość wypowiedzenia zalezy ood stazu pracy.CZy staż pracy zwiazany z umowa, na 8 godzin należy liczyć od 1 września 2018, czy 1 wrzesnia 217, czy należy zaliczyć również staz w gimnazjum biorąc pod uwagę, że głównym miejscem pracy jest inna szkoła?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy procedur wypłacania premii regulaminowej pracownikom niepedagogicznym. Każdemu pracownikowi o ile dobrze wypełnia swoje obowiązki przysługuje premia w wysokości 20% (tak ma zapisane w umowie). Jak należy wobec tego postępować w sytuacji, gdy pracownik jest na zwolnieniu lekarskim np. 7 dni? A jak w sytuacji gdy jest na urlopie macierzyńskim lub kilkumiesięcznym zwolnieniu? Czy właściwy jest zapis w regulaminie, że za każdy dzień zwolnienia lekarskiego pracownik traci 1% premii?
- Przykład: Nauczycielka zatrudniona w szkole na pełny etat i ma orzeczenie o niepełnosprawności (stopień umiarkowany). Czy pracodawca ma rację twierdząc, że w tym przypadku wskazana jest jak największa liczba okienek w planie lekcyjnym i czy jakieś prawo to reguluje?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w sytuacji redukcji oddziałów w szkole dyrektor ma prawo dać pierwszeństwo zatrudnienia nauczycielowi posiadającemu prawa emerytalne?
Emeryt ma zaplanowane 22 godz a dwoje nauczycieli z dwudziestoletnim stażem pracy pozostaje na godzinach.
Jakie przepisy regulują te kwestię?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Do kiedy powinna być zawarta umowa z nauczycielem kontraktowym zatrudnianym w szkole ogólnodostępnej na stanowisku nauczyciela wspomagającego (współorganizującego kształcenie ucznia niepełnosprawnego, posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na Zespół Aspergera. Uczeń w roku szkolnym 2016/2017 jest w klasie VI szkoły podstawowej). Zawarcie umowy: od dnia 14 września 2016 r. Czy umowę należy zawrzeć do 31 sierpnia 2017 r. czy tylko do końca zajęć lekcyjnych czyli do 23 czerwca 2017 r.?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe