Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o odpowiedź jaki konkretnie dziennik powinien prowadzić nauczyciel szkoły podstawowej do zajęć z pomocy psychologiczno-pedagogicznej mam na myśli zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne i zajęcia terapeutyczne, a jaki dziennik do zajęć rewalidacyjnych?
Tę kwestię reguluje rozporządzenie Ministra Edukacji Naukowaj z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. poz. 1646 oraz z 2019 r., poz. 1664). Tam § 11 ust.1-3 wyjaśnia, że dla zajęć będących formą pomocy psychologiczno-pedagogicznej prowadzi się Dziennik zajęć innych (należy wpisać ich nazwę zgodną z brzmieniem ustalonym w rozp. w sprawie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej), gdzie gdzie wpisuje się:
w porządku alfabetycznym nazwiska i imiona odpowiednio dzieci/uczniów oraz oddział, do którego uczęszczają,
- adresy poczty elektronicznej rodziców i numery ich telefonów, jeżeli je posiadają,
- indywidualny program pracy z dzieckiem/uczniem, a w przypadku zajęć grupowych - program pracy grupy,
- tygodniowy rozkład zajęć, daty i czas trwania,
- tematy przeprowadzonych zajęć,
- ocenę postępów i wnioski dotyczące dalszej pracy z dzieckiem/uczniem odnotowuje się obecność dzieci/uczniów,
- Przeprowadzenie zajęć nauczyciel potwierdza podpisem.
Zajęcia rewalidacyjne także dokumentuje się w Dzienników zajęc innych, wpisując ich nazwe jako zajęcia rewalidacyjne. W sprzedaży oferowane różne dzienniki zajęć innych – czasem nazywane zajęciami specjalistycznymi. Przed zakupem trzeba zwrócić jednak uwagę czy zawierają one rubryki zgodne z wytycznymi przywołanego rozporządzenia. Podobnie jest z dziennikami w formie elektronicznej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczestnicząc w pewnym szkoleniu , otrzymałam informację ,że do końca września 2017r. trzeba opracować programy edukacyjno-terapeutyczne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualna w stopniu umiarkowanym i znacznym ze sprzężeniami. W placówce niepublicznej, nasi uczniowie z w/w niepełnosprawnością maja opracowane indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne na etap edukacyjny, a wychowankowie z głęboką niepełnosprawnością na okres 5 lat, czyli na czas ważności orzeczenia o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych zespołowych. Czy wobec tego nasi uczniowie muszą mieć opracowane , nowe indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne i rewalidacyjno-wychowawcze?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- 10. Co do planu wynikowego powinien dołączyć nauczyciel przed złożeniem go do dyrektora szkoły? Czy m.in. należy podłączyć dostosowania dla uczniów, które wynikają z opinii i orzeczeń? Czy wystarczy, że wychowawca takie informacje umieści w dzienniku elektronicznym przy nazwisku ucznia, który takie dostosowania posiada, i do takich informacji ma dostęp każdy nauczyciel uczący takiego ucznia?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy ma ktoś prawo zakwestionować opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju wystawioną przez niepubliczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną dla dziecka beż orzeczenia o niepełnosprawności, lecz na podstawie innych deficytów (opinia została przez powołany zespół). Czy jest ryzyko nakazu zwrotu przyznanej na to wspomaganie subwencji, którą otrzymuje realizująca je niepubliczna poradnia, która tą opinię wystawiła?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W statucie szkoły widnieje zapis: „Egzamin poprawkowy przeprowadza się w ostatnim tygodniu ferii letnich”. Czy w tym roku szkolnym, gdy ostatni tydzień sierpnia przypada w poniedziałek i wtorek (30 i 31 sierpnia), egzaminy poprawkowe można przeprowadzić w okresie 23–27 sierpnia?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jaki dokument należy przygotować, aby zgłosić innowację pedagogiczną od momentu, kiedy nie trzeba zgłaszać tego faktu do KO?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe