Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o określenie, czy organizacja zajęć języka angielskiego w grupach międzyoddziałowych, oczywiście na tym samym poziomie, ale z podziałem na bardziej zaawansowany poziom i mniej zaawansowany, z możliwością zmiany grupy w trakcie roku szkolnego może być innowacją pedagogiczną?
Innowacja pedagogiczna nie może zakłócić zajęć, w tym organizacji pracy w danym roku szkolnym. Innowacją pedagogiczną, prowadzoną w publicznych szkołach są nowatorskie rozwiązania programowe, organizacyjne lub metodyczne, mające na celu poprawę jakości pracy szkoły. Innowacje nie mogą prowadzić do zmiany typu szkoły. Innowacja może obejmować wszystkie lub wybrane zajęcia edukacyjne, całą szkołę, oddział lub grupę. Rozpoczęcie innowacji jest możliwe po zapewnieniu przez szkołę odpowiednich warunków kadrowych i organizacyjnych, niezbędnych do realizacji planowanych działań innowacyjnych. Innowacje wymagające przyznania szkole dodatkowych środków budżetowych, mogą być podjęte po wyrażeniu przez organ prowadzący szkołę pisemnej zgody na finansowanie planowanych działań. Udział nauczycieli w innowacji jest dobrowolny. Uchwałę w sprawie wprowadzenia innowacji w szkole podejmuje rada pedagogiczna. Uchwała ta może być podjęta po uzyskaniu: 1) zgody nauczycieli, którzy będą uczestniczyć w innowacji, 2) opinii rady szkoły, 3) pisemnej zgody autora lub zespołu autorskiego innowacji na jej prowadzenie w szkole, w przypadku gdy założenia innowacji nie były wcześniej opublikowane. Uchwałę wraz z opisem jej zasad oraz opinią rady szkoły i zgodą autora lub zespołu autorskiego innowacji, dyrektor szkoły przekazuje kuratorowi oświaty i organowi prowadzącemu szkołę. Reasumując: innowacją pedagogiczną może być działaniem, o którym mowa w pytaniu, jednak wg mojej opinii, nie należy jej wprowadzać w trakcie roku szkolnego. Innowacja kończyć się powinna ewaluacją, podsumowaniem, sprawdzeniem wyników jej wprowadzenia.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 9 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków prowadzenia działalności innowacyjnej i eksperymentalnej przez publiczne szkoły i placówki (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam,
proszę o pomoc z projektem ewaluacji, wybrałam sobie ze strony projekt "szkoła realizuje skuteczne działania wychowawcze i profilaktyczne" ale zupełnie nie wiem które jest to wymaganie na obecny rok szkolny i proszę o ankiety dla rodziców i nauczycieli.
Nadzór mam odnoście odzyskania Niepodległości.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń nie ukończył liceum ogólnokształcącego, ponieważ otrzymał oceny niedostateczne z języka angielskiego i matematyki, był w klasie matematyczno-geograficznej, ma możliwość zdawania egzaminów poprawkowych, ale wolałby powtarzać klasę. Niestety w naszej szkole i w innych liceach w mieście nie ma klasy z rozszerzoną geografią. Czy uczeń mógłby trafić do klasy matematyczno-fizycznej, ale nie realizować rozszerzonej fizyki, tylko mieć uznaną rozszerzoną geografię, z której otrzymał ocenę pozytywną, a z fizyki byłby zwolniony?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jeżeli uczeń liceum ma przyznane nauczanie indywidualne a nie ma zwolnienia z wychowania fizycznego, czy powinien mieć przydzielone godziny z tego przedmiotu i wystawioną ocenę? Jak powinien realizować takie zajęcia?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie zmiany należy uwzględnić w statucie szkolnym od września 2022 r.?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie podstawy prawnej do wprowadzenia zarządzeniem Regulaminu Nadzoru pedagogicznego teraz we wrześniu 2017.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe