Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytania moje dotyczą Rozporządzenia MEN z 25 sierpnia 2017r poz. 15911. o pomocy psychologiczno - pedagogicznej. § 6.2 pkt. 5 - kto prowadzi zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno - społecznie? Czy czas pracy psychologa odnosi się § 16.1?
Powyższe zajęcia może prowadzić pedagog lub psycholog. Określenie wymiaru godziny zajęć na 45 minut w § 16 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, Dz.U. z 2017 r., poz. 1591 dotyczy zajęć prowadzonych przez każdego nauczyciela lub specjalistę w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej (w tym przez psychologa) w przedszkolu w formie: zajęć rozwijających uzdolnienia oraz zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym oraz w szkole w formie: zajęć rozwijających uzdolnienia; zajęć rozwijających umiejętności uczenia się; zajęć dydaktyczno-wyrównawczych; zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym; zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu - w przypadku uczniów szkół podstawowych oraz uczniów szkół ponadpodstawowych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel psycholog (mgr psychologii i mgr pedagogiki) zatrudniony w szkole na 1 etat może być zatrudniony na drugi etat w tej samej szkole zastępując chorego nauczyciela pedagoga?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczniowie w mojej szkole mają zwrot kosztów dojazdu. Przyjeżdżają kursowym autobusem o 7.20, nauczyciele rozpoczynają dyżur o 7.40. W jaki sposób mogę zgodnie z prawem zabezpieczyć opiekę uczniom, czy mogę wnioskować do UG o godz. świetlicy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile dzieci z orzeczeniem o kształceniu specjalnym może uczęszczać do jednej grupy przedszkolnej ogólnodostępnej w przedszkolu publicznym? Nadmieniam, iż w tej grupie pracuje nauczyciel wspomagający.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Który zakład pracy powinien objąć opieką socjalną pracownika emeryta? Nauczycielka ur. 14.06.1953 r. pracowała od 15.08.1972 r. do 31.08.2000 r. w Szkole Podstawowej w Wilkowyjach a następnie w Liceum Medycznym w Warszawie. Od 01.09.2000 r. do 31.08.2006 r. pracowała w Zespole Szkół w Warszawie. Z tejże szkoły od 01.09.2006 r. przeszła na emeryturę i nadal w niej pracowała w niepełnym wymiarze do 31.08.2008 r. nigdy całkowicie nie zawiesiła emerytury. Od 01.09.2008 r. do 31.08.2011 r. pracowała w innych szkołach w niepełnym wymiarze. Od 01.09.2011 r. do chwili obecnej pracuje w Publicznym Gimnazjum nr 3 w Pruszkowie w niepełnym wymiarze – 10/18. Która szkoła jest uprawniona do objęcia nauczycielki opieka socjalną?
- Czy nauczyciel w szkole podstawowej ogólnodostępnej na podstawie przedstawionych poniżej ukończonych studiów posiada kwalifikacje do prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych?
A co jeśli nauczyciel posiada wymagane kwalifikacje: czy prowadzi ten rodzaj zajęć specjalistycznych u uczniami tylko w zakresie pierwszego etapu edukacyjnego?
Kwalifikacje nauczyciela:
• Dyplom ukończenia studiów magisterskich – Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z terapią pedagogiczną (2001 r.) (brak suplementu; na podstawie indeksu – 20 godz. – Terapii pedagogicznej);
• Ukończone Studia Podyplomowe: Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika – 2003 r.).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe