Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytanie dotyczy interpretacji rozporządzenie MEN z dnia 13.08.15 w sprawie warunków przechodzenia ucznia ze szkoły publicznej: §2.1 5) uczeń przechodzący z klasy I lub II technikum może być przyjęty do klasy I publicznego LO. Pytanie: co oznacza słowo może, czy uczeń, który ukończył klasę pierwszą i uzyskał promocje do klasy II może być przyjęty do LO ale obowiązkowo do klasy I, czy może być przyjęty do klasy I ale nie musi bo dyrektor wzorem wcześniejszych lat może przyjąć ucznia do klasy drugiej i zorganizować ewentualne wyrównanie różnic programowych. Proszę o interpretacje zapisu.
Na podstawie § 2 pkt 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 13 sierpnia 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków przechodzenia ucznia ze szkoły publicznej lub szkoły niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej jednego typu do szkoły publicznej innego typu albo do szkoły publicznej tego samego typu, Dz.U. z 2015 r., poz. 1248 uczeń przechodzący z klasy I albo II technikum publicznego lub niepublicznego o uprawnieniach szkoły publicznej może być przyjęty do klasy I publicznego liceum ogólnokształcącego. Aktem wyższego stopnia do powołanego rozporządzenia jest art. 164 ust. 2 PO, który stanowi, że uczeń przechodzący ze szkoły publicznej lub szkoły niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej jest przyjmowany do odpowiedniej klasy szkoły publicznej innego typu, po dokonaniu oceny zakresu kształcenia zrealizowanego w szkole, do której uczeń uczęszczał, na podstawie kopii arkusza ocen ucznia, poświadczonej za zgodność z oryginałem przez dyrektora szkoły, do której uczeń uczęszczał, lub na podstawie zaświadczenia o przebiegu nauczania ucznia. W związku z tym dyrektor liceum może przyjąć ucznia II klasy technikum do I, jak i do II klasy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dyrektor szkoły przedstawił nauczycielowi dyplomowanemu projekt oceny pracy - ocena negatywna. Nauczyciel podpisał projekt oceny a na następny dzień poszedł na zwolnienie lekarskie. Minęły 3 dni, nauczyciel nie wniósł na piśmie żadnych uwag, napisał pismo, że nie będzie wnosił uwag ponieważ jest to poniżej jego godności. Czy Dyrektor może ocenę pracy wysłać nauczycielowi pocztą (za zwrotnym potwierdzeniem odbioru). Co w przypadku, jeżeli nauczyciel nie odbierze poczty? Bardzo proszę o szybką odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dziękuję za dotychczasowe porady prawne, bardzo mi pomagają w zarządzaniu szkołą. Obecnie mam problem z radą rodziców, a zwłaszcza przewodniczącą. Otóż ta pani nie przyjmuje do wiadomości, że zgodnie z Ustawą o Systemie oświaty rada rodziców wnioskuje do dyrektora itd. .... Jako dyrektor nie znam planów rady rodziców i działań dotyczących szkoły. Nie mam regulaminu rady rodziców. Rada rodziców zainicjowała zajęcia pozalekcyjne. Ucieszyłam się, bo na terenie wiejskim jest ubogo jeżeli chodzi o rozwój kultury.Ustaliliśmy, że zajęcia będą w godzinach 17- 18. W dniu pierwszych zajęć pani przewodnicząca informuje, że w szkole zajęcia pozalekcyjne będą od godz. 17 do 19. Zajęcia pozalekcyjne oczywiście płatne, prowadzone przez osoby z zewnątrz, bo rodzice tak chcą. Szkoła otwarta jest do godziny 19.00. Godziny pracy pracowników już raz zmieniałam, bo potrzebni są w godzinach, w których mam najwięcej uczniów w szkole ( mam tylko 2 osoby na całą szkołę która liczy 224 uczniów, w tym 160 od 5 do 9 lat), więc pomoc jest niezbędna. Przewodnicząca nadal upiera się, że chce aby zajęcia były do godziny 19. Poszłam na kompromis i zaproponowałam, że zajęcia będą mogły trwać do 18.30 ( godzina ustalona z organem prowadzącym), aby można było jeszcze posprzątać 3 sale lekcyjne i sale gimnastyczną. Jeden z rodziców straszy mnie, że jak nie będzie zajęć do godz. 19 to komisja oświaty odgórnie wyda mi polecenie. O zajęciach pozalekcyjnych większość rodziców nie wie, bo ich nikt nie informował. Podejrzewam, że zajęcia odbywają się dla wąskiego grona dzieci. Szkoła nie pobiera pieniędzy za wynajem sal. Mam spisane umowy użyczenia. Pani przewodnicząca wypowiada się o mnie, że jestem przeciwna wszystkim zajęciom, że zajęcia są zagrożone. Przecież zajęcia odbywają się cały czas, pojawia się tylko kwestia czasu ich zakończenia, które ustaliłam do 18.30 ze względu organizacji pracy szkoły.Pani przewodnicząca zaproponowała mi oczywiście na piśmie, żebym wynajęła firmę sprzątającą. Proszę o pomoc jakie ja mam prawa w tym przypadku, czy nie mogę nic zrobić i pozwolić rodzicom na wszystko co im do głowy wpadnie z dnia na dzień.
Druga sprawa to taka, że grzecznościowo zawiesiłam tablicę dla rady rodziców, aby zamieszczała tam informacje dotyczące swojej działalności. Po miesiącu okazało się, że tablica służy do wywieszania korespondencji miedzy mną a " Radą Rodziców" - jednoosobową. Mało tego, stwierdzenia niektóre są kłamstwem. Na moją prośbę o sprostowaniu nieprawdziwych informacji nie było odzewu. Eksponowana jest na tej tablicy korespondencja między organem prowadzącym a radą rodziców. Nie ma tylko informacji o działalności rady rodziców. Robi mi się folwark prywatny, treść pism wprowadza ogólny niemiły nastrój w szkole i ja jako dyrektor nie mam nic do powiedzenia? Mam pytanie, czy mogę określić co może być na tablicy ogłoszeń na terenie szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od września 2011r w mojej szkole będę miała dwa oddziały klasy piątej( razem 29 uczniów). Czy mogę połączyć te oddziały na zajęciach wychowania do życia w rodzinie? Wówczas nauczyciel nie będzie miał dwóch godzin, tylko jedną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel przyrody, który ukończył kurs kwalifikacyjny,może prowadzić zajęcia z WDŻ w kl. V i VI?.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są procedury skreślenia wychowanka z listy wychowanków w bursie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe