Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytanie dotyczy zatwierdzania i realizacji programu indywidualnego dla uczennicy szczególnie uzdolnionej w kl.1 LO. Uczennica chce uczyć się j, francuskiego, ale grupa językowa, do której została zapisana realizuje program na poziomie podstawowym. Uczennica zrezygnowała z uczęszczania do tej grupy, ale złożyła podanie o program indywidualny. Czy uczennica musi być zapisana do grupy? Czy można ją klasyfikować poza grupa za pomocą egzaminu klasyfikacyjnego i w oparciu o wyniki tegoż wydać zezwolenie na realizację programu, a byćmoże w drugiej klasie toku indywidualnego. Jak dokumentować przebieg nauczania?
Rozporządzenie MENiS z dnia 19 grudnia 2001 r. w sprawie warunków i trybu udzielania zezwoleń na indywidualny program lub tok nauki oraz organizacji indywidualnego programu lub toku nauki określa warunki rozwijania uzdolnień i zainteresowań ucznia przez dostosowanie zakresu treści i tempa uczenia się do jego indywidualnych możliwości.
Indywidualny tok umożliwia ukończenie nauki w skróconym czasie, dzięki przeprowadzeniu klasyfikowania i promowania ucznia w ciągu całego roku szkolnego. Indywidualny tok nauki jest kształceniem w zakresie jednego, kilku lub wszystkich obowiązkowych zajęć edukacyjnych, na podstawie programu (-ów) nauczania objętego (-ych) szkolnym zestawem lub na podstawie indywidualnego programu. Indywidualny tok nauki przewiduje przyspieszoną promocję, a więc możliwość wcześniejszego ukończenia szkoły.
Uczeń, który realizuje indywidualny tok nauki, może:
1) w ciągu roku szkolnego realizować· program nauczania z zakresu co najmniej dwu klas;
2) być zwolniony z obowiązku uczestniczenia w zajęciach przewidzianych planem nauczania dla jego klasy;
3) uczęszczać na wybrane zajęcia edukacyjne do klasy programowo wyższej, w tej lub innej szkole, w szkole wyższego stopnia albo realizować· program we własnym zakresie;
Uczeń ten jest klasyfikowany na podstawie egzaminu klasyfikacyjnego.
Zgody na indywidualny program i tok nauki udziela dyrektor szkoły - na wniosek rodziców lub pełnoletniego ucznia, po uzyskaniu pozytywnej opinii rady pedagogicznej i poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W elektronicznym dzienniku dyrektor w planie indywidualnym nauczycieli wpisał tylko godziny przydzielone wg ramowych planów nauczania, nie wpisał godzin tzw. dodatkowych, które nauczyciele mają przydzielone zgodnie z arkuszem organizacyjnym na dany rok, które są płatne i stanowią nadgodziny. Czy dyrektor postępuje zgodnie z prawem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pyt. 1. Czy nauczyciel mógł rozpocząć staż 4 września 2017 roku? (rozpoczęcie roku szkolnego w 2017 odbyło się z dniem 4 września),
Pyt 2. Z jaką datą kończy się staż rozpoczęty jw.?,
mając na uwadze art. 9d Ustawy Karta Nauczyciela.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zapisy do kl.I zgodnie z regulaminem zostały zakończone 31.03.2014r. Rodzic uważa, że nawet w sierpniu może przyjść i zapisać dziecko 6-letnie z drugiego półrocza do kl.I. Czy ma rację? Nadmieniam, że ilość zapisanych dzieci ma wpływ na ilość oddziałów,arkusz organizacyjny muszę przygotować do końca kwietnia.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy Stowarzyszenie jako organ prowadzący szkołę podstawową, przedszkole i punk przedszkolny może wnioskować do JST o utworzenie od 1 września 2015 dla tych trzech podmiotów zespołu szkolno przedszkolnego, pomimo wskazanego w ustawie terminu tworzenia zespołów dopiero z dniem 1 września 2016, i pomimo faktu, iż punkt przedszkolny w zasadzie przedszkolem nie jest?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry, mam kilka pytań:
1. Czy nauczyciel, który obecnie przebywa na urlopie zdrowotnym może społecznie pomagać w pracy szkoły (od września ten nauczyciel będzie wicedyrektorem szkoły i wyraził zgodę na przyjeżdżanie do pracy)urlop zdrowotny do 26.06. Jeśli nie może to jak najlepiej rozwiązać problem?
2. Jeśli nauczyciel ma następujące zatrudnienie 10/20 jako pedagog 13/26 wychowawca świetlicy i 8/18 nauczyciel języka niemieckiego. To takiego nauczyciela obowiązuję 40h tydzień pracy czy więcej? Proszę nie publikować pytań
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe