Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Rodzice dostarczyli orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego dziecka w dniu 20 czerwca 2017 r. do przedszkola niepublicznego. Na jaki okres należy przygotować IPET (przedszkole funkcjonuje w lipcu)? Od kiedy należy prowadzić dokumentację realizacji zaleceń z orzeczenia?
Nowy rok szkolny w przedszkolu rozpoczyna się – podobnie jak w szkole - 1 września. Zatem dostarczone przez rodziców w czerwcu orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego zobowiązuje dyrektora do organizacji w/w kształcenia właśnie od tego dnia. IPET należy przygotować w terminie do 30 dni od chwili otrzymania wspomnianego orzeczenia – na czas, na jaki zostało to orzeczenie wydane to orzeczenie. W opisanym przypadku prowadzenie dokumentacji potwierdzającej realizację zaleceń zawartych w orzeczeniu rozpoczyna się również z dniem 1 września 2017r.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy można przydzielić godziny dyrektorskie wynikające z ramówki ,przypisane dla I etapu kształcenia po 1 godz. w sumie w cyklu - 3 godz. (kl. I-III) dla klas IV - VI. Jednym słowem czy godz. dyrektorskie przypisane do klasy można przydzielić innej klasie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który na koniec I okresu wystawił ocenę niedostateczną, ma obowiązek napisania tzw. programu naprawczego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kto i do kogo składa wniosek o wydłużenie etapu edukacyjnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia z uczniem dyslektycznym może prowadzić psycholog po kursie szkoleniowym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel Ukończył wydział Studiów Edukacyjnych na kierunku w zakresie pracy socjalnej i resocjalizacji i kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki.Za zgoda kuratora była zatrudniona do 2004 roku na czas zastepstwa za nauczyciela,od 01.09.2004 miała umowe na czas okreslony do uzupełnienia kwalifikacjigdyz tyt magistra otrzymała 04.07 2005 roku.Od dnia 01.09.2005 do 31.08.2006 była zatrudniona na stanowisku nauczyciela w klasach dla dzieci z umierkowanym i znacznym uposledzeniem - w tym czasie rozp o kwalifikacjach zezwalało na zatrudnienie wtych klasach jako nauczycieli pracowników po ukończonych studiach pedagogicznych bez przedmiotu.W roku 2006 otrzymała stopień nauczyciela kontraktowego od 01.09.2006 pracuje jako nauczyciel z dziecmi z głębszą niepełnosprawnością.Czy w myśl nowego rozporządzenia nauczyciel który nie ma kwalifikacji do nauczania danego przedmiotu może byc nadal zatrudniony w szkole i prowadzić lekcje ?.Jezeli nie to w jaki sposób zmienić umowe? .Czy może wstapić na tym stanowisku na scieżkę awansu?Wg mnie ma kwalifikacje do prowadzenia zajęć w świetlicy i w internacie.Obawiam się że od poczatku została zle zatrudniona .Nie wiem jak wybrnąć z tej sytuacji bez wchodzenia na ścieżkę sądową.Reasumując Czy w chwili obecnej nauczyciel ten może spokojnie zajmować stanowisko nauczyciela dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umiarkowanym lub znacznym posiadajac magisterium w zakresie pracy socjalnej i resocjalizacyjnej i kurs oligofrenopedagogiki.Bardzo proszę o pomoc w wyjaśnieniu tej sytuacji.
§ 14. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli.
W/w rozporządzenie szczegółowo opisuje wymagania kwalifikacyjne dla nauczycieli zatrudnianych w poszczególnych typach szkół. Nie pisze Pani o jaki typ placówki chodzi.
Nauczyciel jest zatrudniony w Specjalnym Ośrodku Szkolno Wychowawczym .Pracuje z dziecmi z umiarkowanym i znacznym uposledzeniem w klasie pierwszej SP.Analizując to rozporzadzenie w/g mnie nie ma kwalifikacji .Moje pytanie jak zmienić umowe o prace?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe