Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń realizuje indywidualną ścieżkę kształcenia. Czy powinien również uczestniczyć w lekcjach z klasą z przedmiotów objętych ścieżką? Na przykład: nie chodzi na zajęcia z języka angielskiego z klasą, bo ma 1 godzinę tygodniowo języka angielskiego indywidualnie.
Zgodnie z § 12 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (tj. Dz. U. z 2020 r., poz. 1280 ze zm.), zindywidualizowana ścieżka kształcenia jest organizowana dla uczniów, którzy mogą uczęszczać do szkoły, ale ze względu na trudności w funkcjonowaniu wynikające w szczególności ze stanu zdrowia nie mogą realizować wszystkich zajęć edukacyjnych wspólnie z oddziałem szkolnym i wymagają dostosowania organizacji i procesu nauczania do ich specjalnych potrzeb edukacyjnych.
Zindywidualizowana ścieżka obejmuje wszystkie zajęcia edukacyjne, które są realizowane:
1) wspólnie z oddziałem szkolnym oraz
2) indywidualnie z uczniem.
Na wniosek rodziców ucznia dyrektor szkoły ustala, z uwzględnieniem opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej, tygodniowy wymiar godzin zajęć edukacyjnych realizowanych indywidualnie z uczniem, uwzględniając konieczność realizacji przez ucznia podstawy programowej kształcenia ogólnego.
Uczeń nie uczestniczy w zajęciach wspólnie z oddziałem szkolnym, jeżeli dany przedmiot został objęty zajęciami zindywidualizowanymi (w pytaniu tak jest np. z językiem angielskim).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń klasy 1 po I semestrze został przyjęty do innej szkoły. W tej szkole od początku roku jest realizowany przedmiot plastyka, który w pierwotnej szkole zaplanowany był do realizacji w klasie II.
PYTANIE: Jak na koniec roku sklasyfikować tego ucznia z przedmiotu plastyka? (uczeń realizował go tylko w II semestrze)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor niepublicznego przedszkola musi zgłaszać zmiany w statucie do wydziału edukacji? Zapisy dotyczą zmiany np. powołania rady pedagogicznej itp.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel gimnazjum na początku roku (wrzesień) musi przygotować program nauczania swojego przedmiotu na 1 rok dla klasy, czy program musi obejmować 3 lata nauki w gimnazjum. Które rozwiązanie jest poprawne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor chce powołać wicedyrektora spoza szkoły, którego rada pedagogiczna nie zna. Czy też musi zasięgnąć opinii Rady pedagogicznej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź na wątpliwość w jakich okolicznościach RP może uczniowi odmówić uczniowi zgody na egzamin klasyfikacyjny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe