Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczniowie dojeżdżają do szkoły autobusem PKS. Mają bilety miesięczne zakupione przez Gminę. Czy w tym przypadku Gmina musi zatrudnić opiekuna na czas przejazdu? Kto odpowiada za bezpieczeństwo podczas podróży?
USTAWA z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.).
Art. 17. 1. Sieć publicznych szkół powinna być zorganizowana w sposób umożliwiający wszystkim dzieciom spełnianie obowiązku szkolnego, z uwzględnieniem ust. 2.
2. Droga dziecka z domu do szkoły nie może przekraczać:
1) 3 km - w przypadku uczniów klas I-IV szkół podstawowych,
2) 4 km - w przypadku uczniów klas V i VI szkół podstawowych oraz uczniów gimnazjów.
3. Jeżeli droga dziecka z domu do szkoły, w której obwodzie dziecko mieszka, przekracza odległości wymienione w ust. 2, obowiązkiem gminy jest zapewnienie bezpłatnego transportu i opieki w czasie przewozu lub zwrot kosztów przejazdu środkami komunikacji publicznej.
Ustawa nakłada obowiązek na gminę zapewnienie opieki i transportu lub zwrot kosztów przejazdu środkami komunikacji publicznej.
Są 2 możliwości:
1) zapewnienie bezpłatnego transportu i opieki w czasie przewozu lub
2) zwrot kosztów przejazdu środkami komunikacji publicznej.
Gmina realizuje ten obowiązek w formie zwrotu kosztów przejazdu PKS-em.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń klasy 6 szkoły podstawowej posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane z uwagi na niepełnosprawność sprzężoną (intelektualną w stopniu umiarkowanym z autyzmem). Nie ma orzeczenia o nauczaniu indywidualnym. Zgodnie ze wskazaniem zespołu nauczycieli i specjalistów w Indywidualnym Programie Edukacyjno-Terapeutycznym, uczeń ma na terenie szkoły 10 godz. tygodniowo zajęć prowadzonych indywidualnie, podczas których realizuje podstawę programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym: funkcjonowanie osobiste i społeczne – 4 godz., zajęcia rozwijające komunikowanie się – 4 godz., zajęcia rozwijające kreatywność – 2 godz.
Jak zorganizować udział ucznia w pozostałych zajęciach edukacyjnych z klasą? Na jakie przedmioty uczeń powinien chodzić z klasą? Przedmioty i podstawa programowa, które realizuje klasa zupełnie odbiegają od zajęć i podstawy programowej dla ucznia z niepełnosprawnością umiarkowaną. Klasa ma 28 godz. zajęć tygodniowo. Czy uczeń musi uczestniczyć we wszystkich tych zajęciach? Z dotychczasowej obserwacji ucznia wynika, że jest on w stanie 3 godziny skupić się na zajęciach. Jak organizacyjnie przeprowadzić lekcję, kiedy nauczyciel w czasie 45 minut realizuje temat klasą i ma na lekcji ucznia, który zachowuje się głośno? Rodzice nie chcą przenieść dziecka do placówki specjalnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń klasy promocyjnej technikum, który otrzymał w klasyfikacji semestralnej /styczniowej/ - nieklasyfikowanie z przedmiotu musi zdawać egzamin klasyfikacyjny na tydzień przed klasyfikacją roczną w czerwcu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do naszego gimnazjum została przyjęta uczennica, która w poprzedniej szkole, będąc w klasie pierwszej, realizowała plastykę i muzykę. W planie nauczania naszego gimnazjum te przedmioty są realizowane w klasie trzeciej. Czy uczennica ta musi je realizować, czy też jako oceny w klasyfikacji końcowej należy przyjąć oceny uzyskane w poprzednim gimnazjum (zrealizowała je w wymiarze 30 godzin każdy i ma z nich oceny pozytywne)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń gimnazjum realizuje obowiazek szkolny w ORW. Czy szkoła - gimnazjum- wydaje świadectwo takiemu uczniowi?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy za dni wolne (uznane decyzją dyrektora za dni dodatkowo wolne od pracy)przysługują godziny ponadwymiarowe czy też płacony powinien być etat np. 3,6?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe