Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W jaki sposób zorganizować ewaluację wewnętrzną w swojej placówce w roku 2009/2010?
Zapisy nowego rozporządzenia jednoznacznie określają procedury, które powinien uruchomić dyrektor szkoły w związku z wdrażaniem w swojej placówce procesu ewaluacyjnego. Do jego podstawowych obowiązków w tej materii należą:
- Planowanie, organizowanie i przeprowadzanie ewaluacji wewnętrznej,
- Decydowanie o doborze technik i narzędzi badawczych wykorzystywanych przy dokonywaniu ewaluacji wewnętrznej, tworzenie ich lub współdziałanie w ich tworzeniu z instytucjami wyspecjalizowanymi (Ministerstwo obiecuje w uzasadnieniu do rozporządzenia, że takie narzędzia otrzymają dyrektorzy szkół),
- Opracowanie raportu z przeprowadzonej ewaluacji wewnętrznej, z którym zapoznaje Radę Pedagogiczną,
- Wykorzystanie wyników ewaluacji wewnętrznej do doskonalenia jakości pracy szkoły, w przypadku ustalenia niskiego poziomu spełniania przez szkołę wymagań dla danego obszaru - opracowanie programu i harmonogramu poprawy efektywności kształcenia lub wychowania.
Pamiętajmy, że zgodnie z nowym rozporządzeniem powyższe czynności dyrektor szkoły wykonuje we współpracy z innymi nauczycielami zatrudnionymi w szkole.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy opiekun stażu, działając na podstawie art. 9c ust. 5 ustawy z 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2019 r., poz. 2215), w terminie 7 od dnia zakończenia stażu, przedstawia dyrektorowi szkoły projekt oceny dorobku zawodowego nauczyciela za okres stażu, czy też w terminie 7 dni od dnia zakończenia stażu, przedstawia dyrektorowi szkoły opinię o dorobku zawodowym nauczyciela za okres stażu (Dz.U. 2018 poz. 1574 ze zm.)?
A może opiekun stażu powinien złożyć równoległe opinię i ocenę dorobku zawodowego nauczyciela stażysty?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak ma funkcjonować rada rodziców i samorząd uczniowski w gimnazjum włączonym do sp? Czy powinien być jeden w sp czy dwa do chwili zakończenia prowadzenia klas gimnazjalnych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dla dziecka 4-letniego z orzeczeniem o niepełnosprawności ruchowej i afazji należy przygotować IPET?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zwracam się z ogromna prośbą o pomoc w następującej kwestii: Uczniowie z orzeczeniem (np. zespół Aspergera). Jako, że są to dzieci z orzeczeniem należą im się bezdyskusyjnie 2 dodatkowe godziny (2x60min) ze specjalistami zgodnie z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wpisane do arkusza organizacji szkoły w danym roku szkolnym. Pozostałe dzieci mają udzielaną pomoc psychologiczno – pedagogiczną z godzin, które szkole są przydzielane przez organ prowadzący wg wzoru (liczba dzieci razy wskaźnik, co roku podawany prze Biuro Edukacji). Moje pytanie brzmi: Czy dzieci z orzeczeniami, które mają dla siebie pełne 120 minut ze specjalistami należy bezwzględnie i bezdyskusyjnie objąć kolejnymi godzinami pomocy psychologiczno – pedagogicznej z tej drugiej puli godzin, czyli ilość dzieci razy wspomniany wyżej wskaźnik. Nie mam absolutnie nic przeciwko, jak największej pomocy dzieciom z orzeczeniem, ale w takiej sytuacji rzesza dzieci bez orzeczeń ale o specjalnych potrzebach edukacyjnych (opinie) w dużej mierze pozostanie bez wsparcia, bo wyczerpie się pula godzin dla nauczycieli specjalistów. Bardzo proszę o pomoc w wyjaśnieniu rodzicom, że szkoła nie okrada ich dzieci! Mam nadzieję, że zdołałam wyjaśnić dostatecznie mój kontekst problemu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły prowadzącej oddziały przedszkolne ma obowiązek zapewnić miejsce w świetlicy również dla dzieci przedszkolnych, czy tylko dla uczniów (od pierwszej klasy wzwyż)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe