Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W jakim czasie i do kogo ma zwrócić się dyrektor szkoły publicznej o dokonanie oceny pracy? Ostatnia ocena pracy była dokonana w lutym 2012. Czy to ma być wniosek o dokonanie oceny pracy, czy o ponowne ustalenie oceny pracy dyrektora szkoły?
Praca nauczyciela, z wyjątkiem pracy nauczyciela stażysty, podlega ocenie. Ocena pracy może być dokonana w każdym czasie, nie wcześniej jednak niż po upływie roku od dokonania oceny poprzedniej lub oceny dorobku zawodowego.Oceny pracy dyrektora szkoły oraz nauczyciela, któremu czasowo powierzono pełnienie obowiązków dyrektora szkoły, dokonuje organ prowadzący szkołę w porozumieniu z organem sprawującym nadzór pedagogiczny. Organ ten dokonuje oceny pracy dyrektora szkoły po zasięgnięciu opinii rady szkoły i zakładowych organizacji związkowych działających w tej szkole. O ocenę pracy zatem należy wnioskować do organu prowadzącego szkołę.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, w szczególności art. 6a.; 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 grudnia 2012 r. w sprawie kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczyciela, trybu postępowania odwoławczego oraz składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy tematy z WDŻ w 1 i 2 klasie gimnazjum wpisuje się w dzienniki lekcyjne czy zajęć pozalekcyjnych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń kl. IV - tej technikum otrzymał ocenę niedostateczną z przedmiotu w klasyfikacji za I semestr. Zajęcia kończą się w tej klasie w kwietniu, ale przedmiot zakończył się w I semestrze. Czy egzamin poprawkowy zgonie z przepisami może zdawać dopiero w ostatnim tygodniu ferii letnich? Czy jest możliwość zdawania egzaminu do końca lutego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel ma przydzielone godziny ponadwymiarowe, razem wszystkich 1,5 etatu. Dyrektor ma do przydzielenia jeszcze godziny i tylko ten nauczyciel ma kwalifikacje do nauczania tego przedmiotu. Czy można przydzielić jeszcze godziny pomimo przekroczenia 1,5 etatu? Nauczyciel chciałby prowadzić te zajęcia.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przepisach dotyczących organizacji lekcji religii określony jest tygodniowy wymiar godzin dla danego oddziału szkoły i przedszkola? Jeżeli nie, to jaki organ ustala wymiar tych zajęć?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od września do klasy I szkoły podstawowej będzie uczęszczało dziecko posiadające orzeczenie ze względu na niepełnosprawność ruchową. Dziecko porusza się na wózku inwalidzkim lub, po powierzchni płaskiej, za pomocą kul. Dodatkowo jest cewnikowane i pampersowane. W związku z tym mam kilka pytań:
1.Czy można zatrudnić w szkole podstawowej pomoc nauczyciela, czy koniecznie musi być zatrudniony nauczyciel wspomagający lub asystent nauczyciela?
2. Czy nauczyciel ma obowiązek przebierać dziecko pampersowane?
3. Kto powinien wnosić dziecko do sali lekcyjnej? (sala, w której dziecko będzie się uczyło znajduje się na I piętrze, w szkole nie ma windy, schody również nie są dostosowane do transportu wózka inwalidzkiego);
4. Czy szkoła musi dostosować warunki w budynku na potrzeby dziecka niepełnosprawnego, np. podjazdy, platforma na wózek przy schodach, itp.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe