Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W szkole w przypadku dwóch klas są podziały na dwie grupy na takich przedmiotach jak język angielski, informatyka oraz lekcje wychowania fizycznego. Zdarza się sytuacja, gdy nauczyciel prowadzący np. informatykę w grupie 1 jest nieobecny w pracy. W tym samym czasie grupa 2 ma język angielski. Ze względu na brak zorganizowania zastępstwa w 1 grupie łączy się grupę 1 i 2. Czy w takim przypadku jak ma zostać policzona godzina zajęć, jeśli nauczyciel miał prowadzić lekcje z np. 15 uczniami (1 grupa), a miał pod opieka całą klasę (grupa 1 i 2)?
W przypadku nieobecności nauczyciela należy, zgodnie z art. 35 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2021 r., poz. 1762) przydzielić godziny zastępstw doraźnych, chyba, że liczba uczniów na zajęciach z obu grup nie przekroczy dopuszczalnej liczby uczniów, czyli na języku obcym 24.
Jeśli liczby te są przekroczone połączenie grup jest niedopuszczalne i dyrektor musi zorganizować innego nauczyciela do doraźnego zastępstwa.
Zgodnie z § 17 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 kwietnia 2019 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz. U. 2019 r., poz. 639) w klasach IV–VIII szkoły podstawowej, branżowej szkole I stopnia, liceum ogólnokształcącym, technikum, branżowej szkole II stopnia i szkole policealnej podział na grupy jest obowiązkowy między innymi na obowiązkowych zajęciach z języków obcych nowożytnych w oddziałach liczących więcej niż 24 uczniów; zajęcia mogą być prowadzone w grupie oddziałowej lub międzyoddziałowej liczącej nie więcej niż 24 uczniów; przy podziale na grupy należy uwzględnić stopień zaawansowania znajomości języka obcego nowożytnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o podanie spisu niezbędnych dokumentów, które powinien posiadać dyrektor przedszkola w zwiazku z kontrolą zarządzającą.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jakie procedury są konieczne przy przyjmowaniu do niepublicznego liceum ogólnokształcącego oraz do niepublicznej szkoły policealnej cudzoziemca? Jakich dokumentów należy wymagać? Jak wygląda odpłatność za naukę? Czy przysługują na takiego słuchacza dotacje?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor szkoły nie przekazał nauczycielowi przydziału czynności po jego powrocie w październiku po urlopie wypoczynkowym (po urlopie dla poratowania zdrowia? – klient wpisał oba, nie wiem czy ma to znaczenie). O prowadzeniu zajęć przedmiotowych w oddziale przygotowawczym nauczyciel został powiadomiony przez dziennik elektroniczny wieczorem po pierwszym dniu pracy po urlopie przez wychowawcę tego oddziału. Czy w tej sytuacji nauczyciel ma podjąć pracę w tym oddziale, bo takie powiadomienie jest wiążące?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie na które różne kancelarie prawne udzielają różnej odpowiedzi. Mianowicie - czy środki pieniężne , które przedszkole otrzyma w wyniku realizacji wyroku sądowego uznającego roszczenie przedszkola niepublicznego w zakresie zaniżonej dotacji za lata poprzednie należy traktować jako dotację oświatową , czy jako dochód? Znalazłam odpowiedź MEN na interpelację nr 26009 wg której ,,środki zasądzone w następstwie wystąpienia przez osobę prowadzącą przedszkole niepubliczne z powództwem o zapłatę niewypłaconej dotacji w oparciu o art.90 u.s.o. nie stanowią dotacji". Pytanie moje jest takie, czy analogicznie należy potraktować te środki , jeżeli otrzymałabym je w wyniku ugody z gminą bez wyroku sądu, czy warunkiem potraktowania tak tych środków jest tylko i wyłącznie wyrok sądu??? Będę bardzo wdzięczna za odpowiedź i wskazanie podstawy prawnej , jeśli takowa istnieje.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinna brzmieć uchwała w sprawie rocznej klasyfikacji uczniów, którzy zdali egzamin poprawkowy?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe