Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam! Mam nauczyciela nauczyciela nauczania indywidualnego na całym etacie, czyli 18 godzin 60 minutowych. Jako godziny kartowe otrzymał jedną godzinę nauczania indywidualnego, czyli 60 minut i jedną godzinę zdw. -Czy godzina kartowa zdw powinna być 60 minutowa czy 45 minutowa. -Czy godziny kartowe odnoszą się do etatu czy do rodzaju zajęć. Skoro nauczyciel ma nauczanie indywidualne cały etat 18 godzin 60 minutowych to powinien mieć 2x60 minut godzin kartowych. Podobną sytuację mam z nauczycielem w świetlicy.
Tak, nauczyciel ten pracuje 60 min x 2, świetlicy także, jeśli mowa o szkole podstawowej lub gimnazjum.
Karta Nauczyciela z 26.01.1982 r. (ze zm.) art. 42.
http://men.gov.pl/images/pdf/stanowisko_karta_nauczyciela.pdf
6. Rozumienie pojęcia godziny zajęć, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 lit. a i b Karty Nauczyciela.
(…)
Pod pojęciem godziny lekcyjnej, która zgodnie z ramowymi statutami publicznych szkół trwa 45 minut, rozumie się również inne zajęcia o charakterze dydaktycznym. Natomiast pozostałe zajęcia o charakterze opiekuńczo-wychowawczym trwają 60 minut. Zatem czas trwania zajęć, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 lit. a i b Karty Nauczyciela, powinien być odpowiedni do ich charakteru, tj. dydaktycznego bądź opiekuńczo – wychowawczego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w ramach 40 godzin pracy nauczyciela, dyrektor szkoły może zobowiązać nauczycieli do prowadzenia dodatkowych zajęć na świetlicy szkolnej zamiast np. dodatkowych kół zainteresowań (SKS, kółko przyrodnicze), jeżeli konieczność zapewnienia opieki świetlicowej wynika z potrzeb szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń uczęszczający do szkoły muzycznej jest zwolniony z muzyki w szkole podstawowej? Jeśli, tak proszę podać podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację czy według Prawa Oświatowego Rada Pedagogiczna podejmuje uchwałę o klasyfikacji śródrocznej?
Art. 70 ust. 1 pkt 2. ustawy z 14 grudnia 2016 Prawo Oświatowe określa, że ma być klasyfikacja i promocja uczniów, a co w przypadku jedynie klasyfikacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel dyplomowany prowadzi 20 godz. w świetlicy i 6 godz. zajęć rewalidacyjnych Obliczono, że wynosi to 16/24 + 8/24 etatu. Kwalifikacje z oligofrenopedagogiki zdobędzie w lutym 2013 r. Obecnie za te godziny otrzymuje wynagrodzenie nauczyciela stażysty. Czy dodatek wiejski powinien być liczony za cały etat czy tylko od 16/24 etatu? Proszę o odpowiedź zawierającą podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację czy obecnie funkcjonującą bibliotekę w zespole szkół można zastąpić punktem filialnym powiatowej biblioteki, która pełniłaby rolę m.in. dydaktyczno-wychowawczą i doskonalenia nauczycieli? Natomiast byłaby pod egidą starostwa powiatowego, które jest również organem prowadzącym zespołu szkół.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe