Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam. Uczeń klasy II gimnazjum na koniec roku szkolnego otrzymał ocenę niedostateczną. W sierpniu zdawał egzamin poprawkowy. Jaką ocenę należy wpisać w arkuszu ocen przy nazwie przedmiotu?
Jeśli uczeń zdawał egzamin poprawkowy – należy wpisać ocenę uzyskaną na tym egzaminie z datą sierpniową, dołączając do arkusza protokół z egzaminu poprawkowego oraz prace pisemne ucznia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy przedszkole publiczne prowadzone przez osobę fizyczną może (z powodu bardzo ograniczonych warunków lokalowych) wpisać w statut, że nie świadczy WWR ani opieki nad dziećmi z orzeczeniami?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel pracujący w roku szkolnym 2020/2021 w oddziale przedszkolnym szkoły podstawowej w grupie mieszanej ma 20 osób sześcioletnich i 5 osób pięcioletnich. Jaki obowiązuje wymiar godzin tego nauczyciela: 22 godziny czy 25 godzin tygodniowo?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam, dziękuję za szybką odpowiedź w sprawie dziecka wyjeżdżającego za granicę. Jeśli to możliwe proszę o przesłanie jeszcze raz odpowiedzi, bo jej pierwsza część jest ucięta. Przy okazji jeszcze dopytam o egzaminy klasyfikacyjne, czy rzeczywiście uczeń klasy I ma je zdawać? I jeszcze jedno pytanie: Co z tymi egzaminami, jeśli dziecko ma wrócić na przełomie kwietnia, maja, czyli jeszcze będzie chodzić do szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Chciałabym, aby doprecyzowano zrozumienie w przypadku pracowników poradni działań wchodzących w pensum objętych dodatkiem za warunki trudne. W poprzedniej odpowiedzi zawarto informację, cyt: "W poradni za pracę w trudnych warunkach uważa się prowadzenie badań psychologicznych i pedagogicznych, w tym badań logopedycznych, udzielanie dzieciom i młodzieży pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym pomocy logopedycznej, pomocy w wyborze kierunku kształcenia i zawodu, a także udzielanie rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej związanej z wychowywaniem i kształceniem dzieci i młodzieży (§ 8 pkt 19 ww. rozporządzenia)". Pracownicy na skutek ograniczenia funkcjonowania poradni zostali przeniesieni do pracy zdalnej. W ramach swoich obowiązków kontaktują się telefonicznie z pracownikami, rodzicami i dziećmi, udzielając wsparcia psychologiczno-pedagogicznego. Czy udzielanie takiego wsparcia mieści się w definicji pracy w warunkach trudnych? Rozmowy z dziećmi służą zabezpieczeniu ich funkcjonowania, zaś rodzicom przekazują informację o metodach wychowania, w tym wspierania dzieci w aktualnym czasie. Czy taka praca nie wpisuje się w rozumienie pensum? W rozporządzeniu dot. dodatków do wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli nie uznano, iż tylko bezpośredni kontakt z klientem spełnia definicję pomocy psychologiczno-pedagogicznej ujętej w ww. rozporządzeniu. W innych poradniach pracownicy świadczą pomoc telefonicznie otrzymując za taką pracę wszystkie składniki wynagrodzenia, w tym za warunki trudne (m.in. poradnie w Sosnowcu, Jastrzębiu-Zdroju, Czeladzi). Zarządzeniem dyrektora zobowiązano pracowników do realizowania działań związanych m.in. z kontaktem z klientami. Czyli pracownicy mają jednocześnie realizować działania z dzieckiem/rodziną i na jej rzecz, a jednocześnie być pozbawieni dodatku za warunki pracy, którą podejmują w obszarze pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Nie do końca jest to dla mnie jasne.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zwracam się z prośbą o odpowiedź na pytanie dotyczące organizacji zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci w szkole podstawowej. Czy pomoc taka może być udzielana podczas np. lekcji edukacji zintegrowanej, a więc zajęć obowiązkowych dla dziecka? Inaczej: czy zajęcia z logopedą lub psychologiem mogą odbywać się podczas, gdy pozostała część klasy ma lekcje obowiązkowe np. z edukacji zintegrowanej? Dziecko wychodząc z klasy nie realizuje podstawy programowej, czy nauczyciel powinien wtedy mieć oddzielne lekcje z tym dzieckiem, aby nadrobić materiał?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe