Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zatrudniam nauczyciela na 5 godzin tygodniowo, który pracuje jeszcze w dwóch innych szkołach. Nauczycielka oficjalnie przyznaje, że w każdej ze szkół pobiera świadczenia socjalne. Czy mam prawo także wypłacić jej "grusze"; będą to niemałe pieniądze (na nią i na dzieci) w stosunku do zatrudnienia? Czy w regulaminie ZFŚS może pojawić się zapis o różnicowaniu wypłat nie tylko ze względu na dochody ale także na ilość etatu?
Pomoc lub dofinansowanie jest zawsze uzależnione od sytuacji finansowej (nie ilości etatów) uprawnionego pracownika. Warunki pomocy lub dofinansowania są opisane szczegółowo w regulaminie. Należy podkreślić, że przyznawanie ulgowych usług i świadczeń oraz wysokość dopłat uzależnia się od sytuacji życiowej, rodzinnej i materialnej osoby uprawnionej do korzystania z funduszu. Istotą przyznawania świadczeń jest bieżąca pomoc pracownikowi, o którym wiadomo, że takiej pomocy potrzebuje. Podrzędną rzeczą jest oświadczenie, które – jak wynika z opisu sytuacji w pytaniu – jest nieaktualne. Wg mojej opinii należy niezwłocznie pomóc pracownikowi, a zapisy w regulaminie zmienić tak, by nie były przeszkodą w udzielaniu pomocy (np. oświadczenie z ostatnich 3-ech miesięcy). Zasady i warunki korzystania z usług i świadczeń finansowanych z funduszu oraz zasady przeznaczania środków funduszu na poszczególne cele i rodzaje działalności socjalnej określa regulamin zakładowego funduszu świadczeń socjalnych. Ustalanie zasad wykorzystania zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, w tym podział środków z tego funduszu na poszczególne cele i rodzaje działalności, ustala pracodawca w regulaminie uzgodnionym z zakładową organizacją związkową. Ustawa określa zasady tworzenia przez pracodawców zakładowego funduszu świadczeń socjalnych i zasady gospodarowania środkami, przeznaczonego na finansowanie działalności socjalnej organizowanej na rzecz osób uprawnionych do korzystania z funduszu.Użyte w ustawie określenie: osoby uprawnione do korzystania z funduszu oznacza pracowników i ich rodziny, emerytów i rencistów – byłych pracowników i ich rodziny oraz inne osoby, którym pracodawca przyznał, w regulaminie prawo korzystania ze świadczeń socjalnych finansowanych z funduszu. Zatem przyznawanie dopłat uzależnia się od bieżącej sytuacji życiowej, rodzinnej i materialnej osoby uprawnionej na podstawie aktualnych dokumentów.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (ze zm.), w szczególności art. 8; 2. Ustawa z dnia 23 maja 1991 roku o związkach zawodowych, (ze zm.) w szczególności art. 27.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy zaszły ostatnio jakieś poważne zmiany w prawie, które wymagają wprowadzenia zmian w statucie szkoły?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzór regulaminu innowacji pedagogicznych zgodnie z nowymi przepisami prawa od września 2017 r. Nie ma konieczności zgłaszania do kuratorium czy dokumentowania, ale sądzę, że zasady realizowania innowacji w szkole trzeba ustalić.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Witam! Po raz pierwszy weszłam na Państwa stronę i dokument, który otworzyłam (statut z obowiązującą datą od 1 września 2015)zawiera zbyt dużo błędów. Na takim wzorze nie można się opierać. Chcę zwrócić przede wszystkim uwagę na kompetencje rady pedagogicznej, które nie są spójne z art. 41 ustawy o systemie oświaty. Znalazłam też inne mniejszej wagi błędy - moim zdaniem nie dopuszczalne w dokumencie wzorcowym. Co do przykładowych planów nadzoru pedagogicznego mam też wiele wątpliwości. Pozdrawiam Zespół Redakcyjny i sugeruję większą wnikliwość w stosowaniu przepisów prawa do tworzenia dokumentacji.
Pozdrawiam Anna Sołowiej
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Chcę wprowadzić pisanie protokołów RP elektronicznie. Bardzo proszę o rozporządzenie mówiące o zasadach takiego protokołowania.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- 1. Czy nauczyciel dyplomowany (zatrudniony na podstawie mianowania), który ukończył studia magisterskie na kierunku zootechnika od 1 września 2017r. będzie posiadał kwalifikacje do nauczania w szkole podstawowej biologii (dot. szkoły, w której nauczyciel jest aktualnie zatrudniony)? Nauczyciel ten rozpoczął pracę w szkole w 1994 r. jako nauczyciel biologii.; 2. Czy nauczyciel mianowany (zatrudniony na podstawie mianowania), który ukończył studia magisterskie na kierunku pedagogika ze specjalnością animator i menedżer kultury oraz posiada dyplom ukończenia studiów podyplomowych w zakresie oligofrenopedagogiki od 1 września 2017r. będzie mógł być nadal zatrudniony (dot. szkoły, w której nauczyciel jest aktualnie zatrudniony) na stanowisku nauczyciela wspomagającego?; 3. Czy nauczyciel kontraktowy, który ukończył studia magisterskie na kierunku ekonomia i posiada dyplom ukończenia studiów podyplomowych w zakresie edukacji wczesnoszkolnej od 1 września 2017r. będzie mógł być w dalszym ciągu zatrudniony na stanowisku nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej(dot. szkoły, w której nauczyciel jest aktualnie zatrudniony)?; 4. Czy nauczyciel opisany w punkcie 3. po ukończeniu studiów podyplomowych w zakresie edukacji wczesnoszkolnej będzie miał kwalifikacje do pracy w klasach I-III, czy konieczne jest ukończenie przez niego studiów min. na poziomie licencjatu?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe