Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zostały zarejestrowane 2 odrębne szkoły niepubliczne: podstawowa oraz liceum, prowadzone przez ten sam organ prowadzący tj. stowarzyszenie, mające tę samą nazwę własną i patronkę. Większość nauczycieli pracuje w obu szkołach jednocześnie i wszyscy tworzymy łącznie jedną współpracującą radę pedagogiczną. Odbywają się wspólne zebrania rady pedagogiczne tj. łącznie dla obu szkół w tym samym terminie. Skoro nie jest to zespół szkół, czy protokoły i uchwały rad pedagogicznych mogą być wspólne i nazwane uchwałami szkoły podstawowej i liceum podejmowanymi przez wspólną radę pedagogiczną? Czy też z tego samego spotkania powinny powstać odrębne dokumenty dla każdej ze szkół oddzielnie? Czy w drugim przypadku należy wyodrębnić 2 rady pedagogiczne i podczas głosowań prosić o podwójne głosowanie tych nauczycieli, którzy pracują w obu szkołach?
Zgodnie z art. 168 ustawy z 14 grudnia 2016 roku – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r., poz. 1082 z późn. zm.) każda szkoła niepubliczna jest zakładana indywidualnie po uzyskaniu wpisu do ewidencji prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego obowiązaną do prowadzenia odpowiedniego typu publicznych szkół i placówek – w tym przypadku szkoła podstawowa w gminie, a liceum ogólnokształcące w powiecie.
Na podstawie art. 172 ust. 2 pkt 3 cytowanej ustawy każda z tych szkół posiada odrębny statut, który określa organy szkoły (w tym przypadku radę pedagogiczną) oraz zakres ich zadań.
Zgodnie z art. 182 cytowanej ustawy osoba prawna niebędąca jednostką samorządu terytorialnego (w tym przypadku stowarzyszenie), prowadząca szkoły niepubliczne, może dla celów organizacyjnych połączyć je w zespół i określić zasady działania zespołu. Połączenie nie narusza jednak odrębności szkół.
Z powyższego wynika, że każda ze szkół powinna posiadać odrębną radę pedagogiczną odbywającą odrębne zebrania i wytwarzającą odrębne dokumenty (uchwały muszą być uchwałami tylko jednej szkoły).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy uczeń kl.V z orzeczeniem o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym może realizować obowiązek szkolny, uczęszczając na zajęcia w klasie ogólnodostępnej? Jak w takim przypadku ma być realizowana przez nauczycieli uczących w tej klasie podstawa programowa dla tego ucznia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z jakimi aktami prawnymi powinien odbyć się egzamin klasyfikacyjny dla ucznia, spełniającego obowiązek szkolny poza szkołą jeśli decyzja dot. spełniania tego obowiązku została wydana przed 1 września 2017r. na podstawie art. 16 ust.8 ustawy z 7 września 1991r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz.U.z 2016 poz. 1943 ze zm.), w związku z art. 305 ust.2 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. ? Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy rodzic może zrezygnować z nauczyciela wspomagającego? Jest to uczeń z zespołem Aspergera w 3 gimnazjum.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy według najnowszych zmian w prawie oświatowym istnieje nadal możliwość promowania ucznia do klasy wyższej w sposób warunkowy tzn w momencie kiedy nie zdał egzaminu poprawkowego i otrzymał ocenę niedostateczną z przedmiotu, który będzie kontynuowany?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest obecnie procedura dopuszczania programów wychowania przedszkolnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe