Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy możemy dostać od Państwa lub czy znajdę gdzieś w serwisie regulamin stołówki szkolnej (aktualny na obecny stan prawny)?
REGULAMIN STOŁÓWKI SZKOLNEJ
w …………………………………………………..…………………….
(nazwa szkoły)
Uchwalono na podstawie:
1) art. 106 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021r. Póz. 1082),
2) Zarządzenia nr …………… Prezydenta Miasta/Burmistrza/Wójta ………………..…… w sprawie funkcjonowania stołówek szkolnych ………………………..…………………...
§ 1.
Postanowienia ogólne
1. Stołówka jest miejscem spożywania posiłków przygotowanych przez pracowników kuchni szkolnej dla osób uprawnionych do korzystania ze stołówki.
2. Posiłki wydawane są w czasie trwania zajęć dydaktyczno-wychowawczych podczas przerwy obiadowej.
3. W przypadku zgłoszonych wcześniej wyjazdów na wycieczki, wyjść do kina, na basen itp. obiad wydaje się w godzinach uzgodnionych z nauczycielem i podanych wcześniej do wiadomości.
4. Postanowienia niniejszego regulaminu, aktualny jadłospis, ogłoszenia dotyczące stołówki szkolnej wywieszone są na tablicy informacyjnej w świetlicy szkolnej.
§ 2.
Uprawnienia do korzystania ze stołówki
Do korzystania z posiłków w stołówce szkolnej uprawnieni są:
1) uczniowie szkoły wnoszący opłaty indywidualne,
2) uczniowie szkoły, których dożywianie jest finansowane na podstawie decyzji, przez MOPS, Radę Rodziców oraz innych sponsorów,
3) pracownicy zatrudnieni w kuchni i stołówce szkolnej,
4) nauczyciele oraz inni pracownicy szkoły wnoszący opłaty indywidualne za zgodą dyrektora szkoły.
§ 3.
Ustalanie wysokości opłat za posiłki
1. Ustalone wysokości opłat za posiłki w stołówce szkolnej:
1) opłata za jeden posiłek dla ucznia – ……………. zł,
2) opłata za jeden posiłek dla innych osób – …………….. zł.
2. Wysokość opłaty za posiłki w stołówce szkolnej określa dyrektor szkoły w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę.
3. Opłaty za korzystanie przez ucznia z posiłków w stołówce szkolnej ustalane są w wysokości kosztów produktów wykorzystanych do przygotowania posiłku.
4. Inne osoby, korzystające z posiłków w stołówce szkolnej za zgodą dyrektora szkoły, ponoszą pełne koszty uwzględniające koszty wykorzystanych produktów oraz koszty utrzymania stołówki szkolnej, w tym koszty wynagrodzeń i pochodnych pracowników zatrudnionych w stołówce szkolnej.
5. W sytuacjach wzrostu kosztu produktów w trakcie roku szkolnego dopuszcza się możliwość zmiany odpłatności, po poinformowaniu korzystających ze stołówki z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem.
§ 4.
Wnoszenie opłat za posiłki
1. Opłaty za obiady w danym miesiącu wnosi się na konto nr …………………………………………
2. Opłatę wnosi się za cały miesiąc z góry, do ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc, za który opłata jest wnoszona.
3. Istnieje także możliwość wykupienia obiadów w wybrane dni tygodnia, opłatę za wybrane dni wnosi się z góry, do ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc, za który opłata jest wnoszona.
§ 5.
Zwolnienie z opłat za posiłki
1. Dyrektor szkoły, na podstawie zarządzenia Prezydenta Miasta/Burmistrza/Wójta ………………………. z dnia …………………………….., może zwolnić rodziców/opiekunów prawnych ucznia z całości lub z części opłat za korzystanie z posiłków, na wniosek rodziców/opiekunów prawnych lub ucznia w następujących sytuacjach:
a) w szczególnie trudnej sytuacji materialnej rodziny,
b) w szczególnych przypadkach losowych.
2. Zwolnienia mogą zostać udzielone w sytuacji, gdy nie jest możliwe uzyskanie dofinansowania posiłków ze środków pomocy społecznej ani Rady Rodziców.
3. Wnioski w sprawie zwolnienia z opłaty należy składać do dyrektora szkoły.
4. Oceny sytuacji materialnej i losowej dokonuje zespół pod przewodnictwem dyrektora szkoły, w skład którego wchodzi wychowawca klasy i pedagog szkolny.
§ 6.
Zwroty za niewykorzystane obiady
1. Nieobecność ucznia lub innej osoby korzystającej ze stołówki szkolnej należy zgłosić, osobiście lub telefonicznie, najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień nieobecności.
2. W takiej sytuacji opłata uiszczona z góry za niewykorzystane posiłki w danym miesiącu zostanie zwrócona w postaci pomniejszenia o jej wysokość opłaty za posiłki w kolejnym miesiącu.
3. Rozliczenia i zwrotu opłat za niewykorzystane posiłki w czerwcu dokonuje się najpóźniej do 30 czerwca danego roku.
§ 7.
Zasady zachowania na stołówce
1. Osobom, które nie korzystają ze stołówki szkolnej, zakazuje się wchodzenia do niej.
2. Uczeń zobowiązany jest przed posiłkiem umyć ręce i przestrzegać regulaminu stołówki dotyczącego przepisów bhp.
3. W stołówce obowiązuje cisza.
4. Podczas spożywania posiłków obowiązują zasady kulturalnego zachowania.
5. Naczynia po spożyciu posiłku mają być odstawione w wyznaczonym miejscu.
6. Za szkody spowodowane w stołówce odpowiada uczeń, a finansowo jego rodzice.
7. W przypadku nierespektowania wyżej wymienionych zasad zachowania poinformowany zostanie wychowawca klasy i za jego pośrednictwem rodzice ucznia.
8. Za rażące naruszenie regulaminu stołówki uczeń może zostać skreślony z listy korzystających z obiadów w stołówce szkolnej.
§ 8.
Postanowienia końcowe
1. O wszystkich sprawach związanych z organizacją pracy stołówki decyduje dyrektor szkoły.
2. Wszelkich zmian w niniejszym regulaminie dokonuje dyrektor w postaci pisemnego aneksu.
3. Regulamin wchodzi w życie z dniem ………………………….
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń objęty edukacją domową nie przystępuje do klasyfikacji śródrocznej, zgodnie z przepisami prawa obowiązują go tylko roczne egzaminy klasyfikacyjne, dające podstawę promocji do następnej klasy lub ukończenia szkoły. Jak wykazywać go w sprawozdawczości po I półroczu-zaliczać do klasyfikowanych, uwzględniać w uchwale zatwierdzającej wyniki klasyfikacji szkoły?
- Czy to prawda, że nauczyciele nie mogą wpisywać do dziennika lekcyjnego ocen różnymi kolorami(czerwone: prace klasowe, zielone: kartkówki itp.)? Jaka jest tego podstawa prawna? Bardzo proszę o pomoc.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczniowie drugiej klasy gimnazjum posiadają orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego oraz nauczania indywidualnego (upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym i znacznym). Organ prowadzący przyznał każdemu z nich po 10 godzin. Zajęcia prowadzą nauczyciele z kwalifikacjami - oligofrenopedagogika zgodnie z opracowanym programem IPET. Czy uczniowie ci powinni dodatkowo mieć 2 godziny zajęć rewalidacyjnych, zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do punktu przedszkolnego uczęszczają dzieci z orzeczeniami o potrzebie specjalnego (3 dzieci z autyzmem, dziecko z afazją, dziecko z niepełnosprawnością sprzężoną). Dzieci nie mają w orzeczeniach informacji o niepełnosprawności intelektualnej. Czy w związku z tym istnieje konieczność, by pedagog specjalny pracujący w placówce miał w kwalifikacjach także wychowanie przedszkolne (lub czy jest konieczność zatrudnienia nauczyciela wychowania przedszkolnego) jeśli w orzeczeniach tych dzieci nie ma informacji o niepełnosprawności intelektualnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor szkoły opracował projekt planu finansowego na rok 2016. Organ prowadzący przyznał niewystarczające środki finansowe, nie mają one odzwierciedlenia w planie finansowym dyrektora szkoły. Relacje z organem prowadzącym są złe. Jakie narzędzia prawne ma dyrektor w ręku? W trakcie roku pieniądze są dokładane przez OP, ale na ten moment są za małe. Wystarczy negatywna opinia rady pedagogicznej? Czym taka opinia skutkuje?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe