Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczniowi, który uzyskał w liceum ogólnokształcącym trzy lub więcej ocen niedostatecznych przysługuje odwołanie od decyzji rady pedagogicznej o skreśleniu z listy uczniów?
Ustawa o systemie oświaty z 7.09.1991 r. (ze zm.).
Art. 39. 1. Dyrektor szkoły lub placówki w szczególności:
4) realizuje uchwały rady szkoły lub placówki oraz rady pedagogicznej, podjęte w ramach ich kompetencji stanowiących;
6) wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczególnych;
2. Dyrektor szkoły lub placówki może, w drodze decyzji, skreślić ucznia z listy uczniów w przypadkach określonych w statucie szkoły lub placówki. Skreślenie następuje na podstawie uchwały rady pedagogicznej, po zasięgnięciu opinii samorządu uczniowskiego.
2a. Przepis ust. 2 nie dotyczy ucznia objętego obowiązkiem szkolnym. W uzasadnionych przypadkach uczeń ten, na wniosek dyrektora szkoły, może zostać przeniesiony przez kuratora oświaty do innej szkoły.
Zatem dyrektor może skreślić ucznia z listy, jeśli:
- uczeń nie jest obowiązkiem szkolnym, ale jedynie w takich przypadkich, o jakich mówi statut szkoły,
- rada pedagogiczna podjęła taką uchwałę,
- dyrektor zasięgnął opinii samorządu uczniowskiego.
Jeśli szkoła przestarzegała wszystkich procedur - uczeń zostaje skreślony i nie może się odwoływać od uchwały, ale od decyzji (za pośrednictwem dyrektora) do organu wyższego, tj. właściwego kuratora oświaty.
Uczeń bowiem ma 14 dni od daty doręczenia decyzji czas na złożenie odwołania. Dyrektor szkoły, który wydał decyzję ma natomiast szansę sprawdzić (w ciągu 7 dni) , czy nie powinien ewentualnie wycofać się z podjętej wcześniej decyzji, jeśli uzna, że nie przestrzegano procedur, bądź uzasadnienie nie jest pełne.
Następnie przesyła odwołanie wraz z aktami sprawy do kuratorium.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Kto ponosi odpowiedzialność za złe zachowanie się uczniów (bójka) podczas rekolekcji? Czy jedna katechetka może odpowiadać za grupę 120 uczniów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od kwietnia w mojej szkole oddana będzie do użytku sala gimnastyczna. Mam zatrudnić kierownika sali na 1/2 etatu. Czy może to być nauczyciel mojej szkoły. zatrudnienie na 1/2 etatu będzie nie z KN tylko z KP. Czy jest to zgodne z prawem?
- Uczeń realizujący obowiązek szkolny w ramach edukacji domowej (art. 37 ustawy Prawo oświatowe) zmienia szkołę. Czy konieczne jest wydanie decyzji dotyczącej wycofania zgody na edukację domową czy może fakt zmiany szkoły jest równoznaczny z tym, że decyzja „zgoda na edukację domową” wygasa automatycznie z dniem opuszczenia obecnej placówki?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dotyczy rozliczenia dotacji: 1. Czy w przypadku kontroli i stwierdzenia nieprawidłowego zaszeregowania kosztu, gmina może odrzucić korektę rozliczenia i od razu zadecydować o zwrocie nieprawidłowo rozliczonej kwoty? Jeśli korekta nie jest możliwa, proszę o podanie podstawy prawnej. 2. Jak powinno być zaszeregowane wynagrodzenie pomocy nauczyciela - jako wynagrodzenie pracowników pedagogicznych czy niepedagogicznych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam w szkole integracyjnej 2 oddziały specjalne. w tym roku 2 uczniów powinno kończyć 6 klasę w oddziale specjalnym, ale rodzic stwierdził, że dziecko ma prawo do 18 roku życia uczyć się w szkole podstawowej, i racja, i chce z tego skorzystać. jak to powinno prawnie przebiegać. dzieci mają po 14 lat.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe