Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w niepublicznej szkole podstawowej musi być gabinet pielęgniarki szkolnej?
Utworzenie gabinetu nie jest obowiązkowe. Jeśli nie funkcjonuje w szkole, uczniowie korzystają z profilaktycznej opieki zdrowotnej pielęgniarki (oraz lekarza) w swoich przychodniach rejonowych i tam również znajduje się ich dokumentacja medyczna (§ 12 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 28 sierpnia 2009 r. w sprawie organizacji profilaktycznej opieki zdrowotnej nad dziećmi i młodzieżą, Dz. U. z 2009 r. Nr 139, poz. 1133).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o odpowiedź, czy w klasach szkoły podstawowej, w których obowiązuje nowa podstawa programowa, dyrektor monitoruje również ilościową realizację podstawy programowej (odpowiednia liczba godzin z danego przedmiotu)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź na następujące pytanie: Jak należy interpretować przepis: § 7. ust. 4; Rozporządzenia MEN z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. z dnia 22 lutego 2012 r. poz. 204 ze zm.), w zakresie tworzenia grup koedukacyjnych na lekcjach wychowania fizycznego w szkole ponadgimnazjalnej?; cyt.§ 7. ust. 4; W klasach IV-VI szkoły podstawowej, w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej zajęcia wychowania fizycznego w zależności od realizowanej formy tych zajęć mogą być prowadzone łącznie albo oddzielnie dla dziewcząt i chłopców. PYTANIE: Czy w szkole ponadgimnazjalnej na zajęciach z wychowania fizycznego (prowadzonych w systemie klasowo lekcyjnym) można tworzyć grupy koedukacyjne, tzn. jedną lub dwie dziewczyny przydzielić do grupy chłopców? Jak zinterpretować zapis, że koedukacja jest możliwa: cyt: "...w zależności od realizowanej formy tych zajęć ..."?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka przedszkola wraca z urlopu dla poratowania zdrowia 1 września 2016r. (urlop zdrowotny od 01.09.2015r. do 31.08.2016r). Czy należy jej się cały urlop wypoczynkowy za 2016r. czyli 35 dni, czy proporcjonalnie za 4 m-ce br? Proszę o wykładnie prawną.
- Czy nauczyciel klasy I SP obecnie realizujący program w oparciu o podręcznik wydawnictwa WSiP ,,Tropiciele"(otrzymany od wydawnictwa bezpłatnie w roku szkolnym 2014/15) powinien nadal pracować z tym podręcznikiem w roku szkolnym 2015/16 (w klasie II) i starać się o jego dotowanie przez organ prowadzący czy powinien (może) wybrać jeden z podręczników dopuszczonych do wieloletniego użytku przez MEN, a tym samym zmienić uczniom podręcznik?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który ukończył kurs kwalifikacyjny z oligofrenopedagogiki, może prowadzić zajęcia rewalidacyjne lub z wczesnego wspomagania rozwoju?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe