Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jako przedszkole niepubliczne musimy rozliczyć dotację z podziałem na dwa punkty: 1. wynagrodzenia, o których mowa w art. 35 ust.1 pkt 1 lit.a ustawy o finansowaniu zadań oświatowych 2. wydatki związane z realizacją zadań organu prowadzącego, o których mowa w art.10 ust.1 ustawy Prawo oświatowe. W którym punkcie będą zawierały się wynagrodzenia księgowych, pracowników administracyjnych, kuchni, konserwatora, kierowcy? W którym punkcie będą zawierały się wynagrodzenia pomocy nauczycieli pracujących na grupie z dziećmi?
Wynagrodzenia księgowych, pracowników administracyjnych, kuchni, konserwatora, kierowcy i pomocy nauczyciela należy zaliczyć do wynagrodzeń, o których mowa w art. 35 ust.1 pkt 1 lit. b ustawy o finansowaniu zadań oświatowych. Są to wydatki kwalifikowane do wydatków związanych z realizacją zadań organu prowadzącego, o których mowa w art. 10 ust.1 ustawy Prawo oświatowe. Wszystkie wymienione wydatki należy zakwalifikować do pkt 2, o którym mowa w pytaniu.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych ( Dz.U. z 2017r. poz.2203).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak wygląda tryb uchwalania programów wychowawczego i profilaktyki? Kierować się Ustawą o Systemie Oświaty czy ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ? USO art. 54 ust. 2. Do kompetencji rady rodziców, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4, należy: pkt. 1) uchwalanie w porozumieniu z radą pedagogiczną: a) programu wychowawczego szkoły obejmującego wszystkie treści i działania o charakterze wychowawczym skierowane do uczniów, realizowanego przez nauczycieli; b) programu profilaktyki dostosowanego do potrzeb rozwojowych uczniów oraz potrzeb danego środowiska, obejmującego wszystkie treści i działania o charakterze profilaktycznym skierowane do uczniów, nauczycieli i rodziców; ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół §2 ust. 2. Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki, o których mowa w ust. 1 pkt 1, uchwala rada pedagogiczna po zasięgnięciu opinii rady rodziców i samorządu uczniowskiego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób( i czy w ogóle) uczeń ma poprawić ocenę niedostateczna na semestr z wf?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel zatrudniony na czas określony może rozpocząć staż na kolejny stopień awansu zawodowego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy niepubliczny ośrodek rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawczy może realizować nauczanie indywidualne dla dziecka niepełnosprawnego intelektualnie w stopniu głębokim w miejscu zamieszkania wychowanka (dom rodzinny lub Dom Pomocy Społecznej)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zostały zarejestrowane 2 odrębne szkoły niepubliczne: podstawowa oraz liceum, prowadzone przez ten sam organ prowadzący tj. stowarzyszenie, mające tę samą nazwę własną i patronkę. Większość nauczycieli pracuje w obu szkołach jednocześnie i wszyscy tworzymy łącznie jedną współpracującą radę pedagogiczną. Odbywają się wspólne zebrania rady pedagogiczne tj. łącznie dla obu szkół w tym samym terminie. Skoro nie jest to zespół szkół, czy protokoły i uchwały rad pedagogicznych mogą być wspólne i nazwane uchwałami szkoły podstawowej i liceum podejmowanymi przez wspólną radę pedagogiczną? Czy też z tego samego spotkania powinny powstać odrębne dokumenty dla każdej ze szkół oddzielnie? Czy w drugim przypadku należy wyodrębnić 2 rady pedagogiczne i podczas głosowań prosić o podwójne głosowanie tych nauczycieli, którzy pracują w obu szkołach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe