Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczycielka jest zatrudniona tylko na 1 rok w pełnym wymiarze jako nauczyciel wspomagający w klasach integracyjnych. Chce jechać na konferencję w godzinach pracy w sprawie zmian w podstawie programowej z języka obcego, bo w przyszłości będzie Jej to potrzebne. Czy muszę wyrazić Jej zgodę?
Ponieważ do podstawowych obowiązków nauczyciela należy dążenie do pełni rozwoju zawodowego (art. 6 pkt 3 KN), a dodatkowo w publicznych jednostkach oświatowych nauczyciel doskonali się zawodowo w ramach obowiązków służbowych i obowiązującego go czasu pracy (art. 42 ust. 2 pkt 3 KN), co dyrektor powinien jemu umożliwiać (art. 7 ust. 2 pkt 4 KN), co do zasady dyrektor jedynie w wyjątkowych sytuacjach powinien odmawiać nauczycielowi możliwości wzięcia udziału w doskonaleniu zawodowym (np. z powodu braku możliwości organizacji zastępstwa z uwagi na sytuację kadrową). W niepublicznej szkole z racji braku obwiązywania art. 42 ust. 2 pkt 3 i art. 7 ust. 2 pkt 4 KN, odmowa udzielenia zwolnienia z prowadzenia zajęć z uczniami może być uzasadniona także brakiem związku zakresu doskonalenia zawodowego z obowiązkami wykonywanymi w danej placówce.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy uczeń z Aspergerem może mieć czterech nauczycieli wspomagających w klasie 4? Czy rodzic może nie podpisać IPETu ze względu na to?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy na świetlice w szkole podstawowej można zapisywać dzieci z oddziału przedszkolnego ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam uczennicę z upośledzeniem w stopniu głębokim spełniającą obowiązek szkolny na podstawie porozumienia. Uczennica uczęszcza do ośrodka rehabilitacyjno-wychowawczego, ale klasyfikowaniu i promowaniu podlega w naszej szkole. Otrzymujemy wszystkie informacje i oceny osiągnięć i na tej podstawie klasyfikujemy. W zeszłym roku miała wydłużony eta na końcu klasy III. Teraz jest w klasie IV i wychowawcy ośrodka i rodzice chcą ją pozostawić w klasie IV. Na jakiej podstawie mogę to zrobić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem nauczycielem wychowania przedszkolnego, pracuję w niepublicznym punkcie przedszkolnym, gdzie pełnię funkcję dyrektora punktu. Nie zajmuję się sprawami finansowymi i kadrowymi. Proszę o informację, jaka będzie w tym przypadku procedura wystawienia oceny pracy nauczyciela? Do kogo złożyć wniosek? Czy będę oceniana jako nauczyciel czy jako dyrektor, skoro nie zajmuję się sprawami finansowymi i administracyjnymi? Proszę o wskazówki.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zostały zarejestrowane 2 odrębne szkoły niepubliczne: podstawowa oraz liceum, prowadzone przez ten sam organ prowadzący tj. stowarzyszenie, mające tę samą nazwę własną i patronkę. Większość nauczycieli pracuje w obu szkołach jednocześnie i wszyscy tworzymy łącznie jedną współpracującą radę pedagogiczną. Odbywają się wspólne zebrania rady pedagogiczne tj. łącznie dla obu szkół w tym samym terminie. Skoro nie jest to zespół szkół, czy protokoły i uchwały rad pedagogicznych mogą być wspólne i nazwane uchwałami szkoły podstawowej i liceum podejmowanymi przez wspólną radę pedagogiczną? Czy też z tego samego spotkania powinny powstać odrębne dokumenty dla każdej ze szkół oddzielnie? Czy w drugim przypadku należy wyodrębnić 2 rady pedagogiczne i podczas głosowań prosić o podwójne głosowanie tych nauczycieli, którzy pracują w obu szkołach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe