Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W przedszkolu niepublicznym we wrześniu br. został powołany zespół realizujący wczesne wspomaganie rozwoju dziecka oraz stworzony IPET, kiedy należy zorganizować pierwsze spotkanie ewaluacyjne cząstkowe i drugie spotkanie ewaluacyjne?
Na podstawie § 3 pkt 4 oraz § 4 pkt 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz.U. z 2017 r., poz. 1635) do zadań zespołu należy ocenianie postępów oraz trudności w funkcjonowaniu dziecka oraz analizowanie skuteczności pomocy udzielanej dziecku i jego rodzinie. Ponadto zespół szczegółowo dokumentuje działania prowadzone w ramach programu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, w tym prowadzi arkusz obserwacji dziecka, który zawiera ocenę postępów oraz trudności w funkcjonowaniu dziecka. Zgodnie z § 6 ust. 4, ust. 5 pkt 1 i ust. 9 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r., poz. 1578) zespół opracowuje program IPET po dokonaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, a program ten opracowuje się w terminie do dnia 30 września roku szkolnego, w którym uczeń z orzeczeniem rozpoczyna naukę w placówce. Zespół, co najmniej dwa razy w roku szkolnym, dokonuje okresowej wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, uwzględniając ocenę efektywności programu IPET. Przepisy nie określają liczby spotkań zespołu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz nie określają ścisłych terminów ww. spotkań zespołów służących odpowiednio dokonaniu oceny postępów i trudności w funkcjonowaniu ucznia oraz wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, a więc wynikają one z wewnętrznych regulacji przedszkola niepublicznego (w szczególności ze statutu) albo z decyzji dyrektora, poza przypadkiem pierwszej wielospecjalistycznej oceny w pierwszym miesiącu nauki ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (art. 172 ust. 2 w zw. z art. 102 ust. 1 pkt 4, 8 i 9 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czym może lub powinna różnić się procedura postępowania powypadkowego od rozporządzenia MENiS z 2002 o bhp?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Witam, zastanawiam się czy ująć w Wewnątrzszkolnych Zasadach Oceniania nową formułę organizowania sprawdzianu. Ma składać się z j. polskiego, matematyki i języka obcego. W roku szkolnym 2013/2014 uczniowie przystępujący do sprawdzianu realizują przecież starą podstawę programową
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel został zobowiązany przez dyrektora przez pójściem na urlop zdrowotny do przekazania stanu klasy innemu nauczycielowi, który go zastępuje. Było to potrzebne przed inwentaryzacją. Nauczyciel nie zrobił jednak tego, zlekceważył prośbę dyrektora. Czy dyrektor może mu zlecić dokonanie tego przekazania, kiedy jest na urlopie zdrowotnym?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Co należy brać pod uwagę w przypadku konieczności zwolnienia nauczyciela? Jakie kryteria przyjąć? Czym się kierować? Zwolnienie nauczyciela to bardzo trudna decyzja dyrektora.
- Czy jest ściśle określona liczba opiekunów na wycieczki szkolne?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe